به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گچساران روز دوشنبه در آیین نمادین شروع سال تحصیلی در مدرسه زینب شهر دوگنبدان گفت:۸۴۸ کلاس درس در سال تحصیلی جدید در قالب بیش از ۹۵ مدرسه دولتی، ۵۳ مدرسه غیر دولتی شهری و ۹۱ مدرسه روستایی در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان شهرستان است.

ایوب مقیمی عنوان کرد: امسال ۱۲ هزار و ۵۰ دانش آموز پسر و ۱۱ هزار و ۳۷۵ دانش آموز دختر گچسارانی به  در مقاطع مختلف تحصیلی مدرسه می روند. 

وی اظهار داشت: امسال تعداد ۱۵ هزار و ۱۴۲ نفر در شهر دوگنبدان و بقیه در روستاها به تحصیل مشغول خواهند شد.

مقیمی ابراز داشت: یکهزار و ۶۰۱ معلم کار تدریس به دانش آموزان شهرستان در سال جدید را به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ سال پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای ارتقای وضعیت آموزشی نسل جوان تدوین شد بیان کرد: این طرح امسال به صورت جدی عملیاتی شده است.

مقیمی توجه به پرورش دانش آموزان و هدایت تحصیلی آنان به سوی رشته مورد نیاز جامعه در کنار عدالت آموزشی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

فرماندار گچساران نیز در این آیین  گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی یک سرزمین است که تعلیم و تربیت اصولی آنان  باعث شتاب بخشی به توسعه هر کشوری خواهد شد.

علی خوان پایه افزود: جامعه توانمند و پویا نیازمند داشتن نسلی پرسشگر و کوشا در مدارس است که این مهم با تلاش فرهنگیان، خانواده ها و دانش آموزان تحقق می یابد.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.