پرویز یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۴۵ پایگاه امداد جاده ای و هوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این تعداد ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار اورژانس استان، ۲۴۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ نیروی ستادی در پایگاه های اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

یزدان پناه عنوان کرد: پیش از این ۶۰ دستگاه آمبولانس کار امداد رسانی را در درون شهر ‌ها و جاده های برون شهری استان انجام می دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  اعتبار هزینه شده برای خرید هر دستگاه آمبولانس ۱۵ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک ۲۵ نیروی شرکتی با برگزاری آزمون به پرسنل اورژانس ۱۱۵ این استان اضافه و ۱۱ نیرو با آزمون استخدامی نیز در مهرماه مشغول فعالیت می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده اتوماسیون اداری اورژانس ۱۱۵ این استان تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
این استان دارای بیش از ۴۰ گردنه خطرناک و حدود ۱۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.