به گزارش ایرنا، حسین کلانتری در دیدار شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه ضمن گرامی ‌داشت هفته دولت، افزود: ۲۹۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از مجموع پروژه های استان، تعداد ۲۵۳ پروژه عمرانی است  که ۲۲۲ مورد در هفته دولت در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۳۱ پروژه هم آغاز می شود.

کلانتری ادامه داد: در بخش اقتصادی نیز ۳۷ پروژه لحاظ شده که ۳۱ مورد به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۶ پروژه شروع می شود.

استاندار یادآوری کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده و بر اساس محاسبات دستگاه ها و ظرفیت اسمی طرح ها، حدود سه هزار و ۶۶ شغل در سراسر استان ایجاد می شود .

وی با بیان اینکه اعتبار مصوب ردیف های استانی، توازن، منطقه ای، نفت و متمرکز ملی حدود ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، گفت،با این اعتبار بخش عمده پروژه ها تکمیل می شود اما بهره برداری از پروژه‌های مهمی همچون جاده پاتاوه - دهدشت و برخی سدها طولانی شده که با حمایت مسئولان کشوری این پروژه ها نیز  به سرانجام می رسند.

کلانتری  تاکید کرد دولت در یک شرایط پیچیده و سخت مملکت را اداره می‌کند و در یک جنگ تمام عیار و نابرابر اقتصادی قرار گرفته با این حال دلیل نمی شود که مردم را از خدمات نظام نا امید کرد.

استاندار افزود: بسیاری از گردنه های سخت این دوره سپری شده ،دشمن به برآوردها ی خود نرسیده است و انتظار داشتند در سال ۹۷ فشار به ایران اسلامی به حداکثر برساند و به قول خودشان مردم را به کف خیابان بکشانند اما مردم برای دفاع و حمایت از نظام به کف خیابان آمدند.

کلانتری تاکید کرد که تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی  با رعایت نقطه نظرات رهبری به گونه ای عمل کرد که آمریکا متوجه شد باخته است و مفتضحانه و با زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین المللی از برجام خارج شد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان در این نشست با بیان اینکه مدیریت، حرکت تا حصول نتیجه است به مدیران یادآوری کرد: مدیر شده اید تا ظرفیت ها را به فعلیت برسانید و آنچه که بالقوه است را شکوفا کنید.

وی ادامه داد: مدیریت یعنی ولایت حرکت از آنچه هست به آنچه باید. یعنی حرکت از بالقوه به بالفعل که مبادا ظرفیتی بالقوه بماند و اگر حرکت آغاز شده در میانه راه بماند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایط سخت مدیریت گرفتن بر کام مدیر باید تلخ باشد و در کام مردم باید تلخی ها را شیرین کند و اگر معکوس بود نشان می دهد که مدیریت اتفاق نمی افتد و درک درستی از مدیریت نیست.

وی افزود: شرایط سخت بستری برای ایجاد مدیریت است .مدیریت برای عبور از مخمصه هایی است که اجازه نمی دهد ظرفیت ها بالفعل شوند.

 آیت الله ملک حسینی به مدیران توصیه کرد: زیاد تکرار نکنید پول و بودجه نیست مردم انتظار دارند مدیریت عقل به جای مدیریت پول اتفاق بیفتد چرا که اگر قرار بود پول باشد  تا کار انجام بشود همه می توانستند از پس مدیریت بربیایند. هر کس مدیریت پول را جایگزین مدیریت عقل کرد درک دقیقی از مدیریت ندارد.

وی ادامه داد: مردم شما را خواستند تا بیندیشید و فکر کنید و از شرایط سخت عبور کنید و جامعه هدف و بستر مدیریتی را دقیق شناسایی کنید و اگر چیزی نیازمند پول بود به محض رسیدن بودجه همه مطالعاتش از قبل انجام شده باشید نه اینکه تازه وقتی پول آمد یک سال باید طول بکشد تا مطالعات را انجام بدهید.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت کلان  درست در جامعه این است که سهم انسانی مناطق استان برای حفظ مناسبات اجتماعی روشن شود.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت:باید سهم بخش های مختلف  گردشگری، کشاورزی، صنعت و غیره در استان مشخص شود نه اینکه هر مقطع زمانی یک بخش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: سهم منطقه ها و همچنین برای حفظ مناسبات اجتماعی سهم انسانی مناطق باید مشخص شود.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد:هر استانی ظرفیت های متنوعی شامل گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی دارد و این هنر نیست که انسان بگوید این ظرفیت ها وجود دارد و به آنها ببالد بلکه بعد از چهل سال باید به شکوفا شدن ظرفیت ها ببالیم تکرار و از غنا به استغنا برویم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بحث استخدام های مساله دار که گاهی در استان مطرح می شود گفت: اگر کسی خلاف قانون عمل کرد باید آن را فریاد زد اما اگر مدیری به واسطه اختیاراتی که قانون در اختیارش گذشته استخدامی انجام داد باید این ضوابط و قوانین مورد نقد قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: تمرکز بر انتصابات خویشاوندی باعث نادیده گرفتن انتصابات دیگر و معاملات قبل از انتخابات می شود.

استاندار ، معاونان و شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در روز نخست هفته دولت با حضور بر گلزار شهدای شهر یاسوج به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

پس از آن نیز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار گزارشی از برنامه های استان در هفته دولت ارایه کرد.

امروز عصر نیز نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه برگزار می شود.

۹۹۲۹/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.