به گزارش ایرنا، عابدین بازگیر روز سه شنبه در نشست با جمعی از مسئولان سوادآموزی ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ارزیابی عملکرد و فعالیت های سوادآموزی استان های کشور در ۲۶ شاخص از سوی سازمان نهضت سوادآموزی انجام شد.

وی افزود: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این ارزیابی توانست مقام نخست را تصاحب کند.

معاون دفتر نظارت و سنجش سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: برخی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد و فعالیت های سوادآموزی استان های کشور شامل میزان زیر پوشش قرار دادن کم سوادان و بیسوادان سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد، اجرای طرح آموزش رایانه، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی، ترویج و تبلیغ سوادآموزی و برگزاری نشست های شورای پشتیبانی سوادآموزی است.

بازگیر عنوان کرد: به زودی از حسین کلانتری استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان و سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی استان از سوی وزارت آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امسال یکهزار و ۲۹۵ آموزشیار افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ کم سواد و بیسواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد را آموزش می دهند.

سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ و برای نخستین بار علاوه بر گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افراد کم سواد و بیسواد ۵۰ تا ۶۵ ساله کهگیلویه و بویراحمد نیز زیر پوشش قرار می گیرند.

نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال گذشته ۹۳.۹ درصد بوده است.

۷۵۳۵/۶۱۱۰   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.