احداث شبستان بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و اسدالله(ع) در بهمئی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احداث شبستان بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم اسدالله(ع)در شهرستان بهمئی در حال ساخت است .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در بازدید از طرح احداث شبستان امامزادگان ابراهیم و اسدالله(ع) در شهرستان بهمئی از پیشرفت ۱۵ درصدی این احداث شبستان دو امامزاده در بهمئی طرح خبر داد و افزود: طرح احداث شبستان این بقاع متبرکه فعال ترین طرح مذهبی در استان است .

وی اظهارکرد: هزینه احداث این طرح با کمک و مساعدت های مردمی، نذورات امامزاده و بخشی نیز از اعتبارات استانی تامین شده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا الان برای احداث این شبستان نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح به  دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

جنتی پور با بیان اینکه طرح احداث توسعه صحن امامزاده اسدالله(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) به مساحت 1100 متر در دو طبقه اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح شامل احداث شبستان، حسینیه و مسجد است که دور تا دور حرم این امامزادگان ساخته می شود .

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای این منطقه در خصوص جذب گردشگر می توان با سرمایه گذاری مناسب بحث گردشگری مذهبی را در این منطقه توسعه داد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به استقبال خوب زائران از استان های همجوار اشاره و عنوان کرد: در صحن امامزاده اسدالله(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) تعداد ۲۰ حجره برای استراحت و امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب پیش بینی شده است .

به گزارش ایسنا، ۲۲۵ امامزاده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۵ بقعه دارای زائرسرا است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.