سرتیپ خادمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام خبر غرق شدگی پسر بچه‌ ۱۰ ساله در رودخانه مارون، بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه در ۱۲ کیلومتری دهدشت اعزام شدند.

وی افزود: تلاش نیروهای امدادی برای  نجات این پسر بچه ۱۰ سالهبه نام  "داوود دژکام"  ساکن روستای کوشک ابول (حومه دهدشت) بی نتیجه بود .

خادمی تصریح کرد: با تلاش تیم نجات غریق هلال احمر و اهالی محل ، جسد کودک از رودخانه بیرون کشیده شد و از سوی نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی دهدشت انتقال داده شد.
هر ساله حاشیه رودخانه مارون در شهرستان های کهگیلویه و لنده جان شماری از مسافران و ساکنان محلی را می گیرد.
براساس برخی اسناد، نام قدیمی رودخانه مارون، «تاب» است و در بیشتر منابع جغرافیایی نام آن ذکر شده است.
رودخانه تاب، سرحد جغرافیایی استان‌های فارس و خوزستان بوده، ولی امروز از میانهٔ خاک کهگیلویه و بویراحمد، روستای آبریز و زیرنا، در منطقه دشمن زیاری سرچشمه می‌گیرد، سپس از شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان گذر می‌کند.
رودخانه تاب در حدود قرن ۱۳ هجری به استناد نوشته فارسنامه ناصری، به رودخانه مارون تغییر نام یافت.
رود مارون از کوه‌های نیل و چشمه ‌سارهای دامنه کوه‌های سادات از رشته کوه زاگرس سرچشمه گرفته و پس از طی  ۱۲۰ کیلومتر مسافت به دریاچه سد مارون می‌رسد و از طریق تنگ تکاب وارد دشت بهبهان می‌شود.
این رود در مواقع پرآبی از طریق خورموسی وارد خلیج فارس می‌شود.هر ساله حاشیه ی رودخانه مارون درشهرستانهای کهگیلویه و لنده ،‌جان شماری از افراد را می گیرد.
شهرستان کهگیلویه ۱۳۱ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.