سید نعمت الله اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در تعمیرات اساسی ایستگاه تقویت فشار گاز دشت گز تمامی مخازن مایع گیر ورودی کمپرسورها ، لخته گیر گاز ورودی به ایستگاه ، مایع گیر گاز به مشعل ، سیستم گاز سوخت ، شیرآلات و ادوات ابزار دقیقی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند.

وی بیان کرد : در این طرح همچنین ضخامت سنجی از ۲۸۰ نقطه مستعد خوردگی در تاسیسات ایستگاه توسط همکاران بازرسی فنی و خوردگی فلزات با  انجام شد.

مدیر فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گچساران تصریح کرد : با انجام تعمیرات اساسی و بازرسی دوره ای تجهیزات و تاسیسات در ایستگاه تقویت فشار ، کاهش ضخامت مشاهده و شناسایی می شود و این نقاط به منظور ایمن سازی محیط کارکنان و تاسیسات ، تعمیر و رفع عیب می شود.

 وی همچنین مهمترین اهداف انجام  تعمیرات اساسی را در این بازه زمانی رفع گلوگاه های تولید ، دستیابی به توسعه پایدار ، کاهش تولید آلایندگی و کاهش ریسک عملیاتی بهره برداری ایستگاه تقویت فشار گاز برشمرد و گفت: نکته مهم این دوره استفاده از نیروهای بومی منطقه در تعمیرات اساسی بود.

اسدی از تلاش همکاران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به ویژه مدیریت تعمیرات اساسی تجهیزات فرایندی و پیمانکاران مربوطه ،ادارات نگهداری و تعمیرات ، شیمیایی ، تاسیسات گاز ، ترابری ، ایمنی و آتش نشانی ، حراست برای اجرای طرح تعمیرات ایستگاه تقویت فشار گاز گچساران سه قدردانی کرد.

در ایستگاه تقویت فشار گاز گچساران سه (دشت گز )  فرآورش و فشار افزایی ۱۲۶میلیون فوت مکعب از گازهای همراه نفت میدان های نفتی گچساران به صورت روزانه انجام می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می کند. 

این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است. 

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد. 

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. 

محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است. 

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.