مجید علی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناطق عشایری که نیاز به آبرسانی سیار دارند شناسایی شده اند و کار توزیع و انتقال آب به این مناطق به صورت روزانه انجام می شود.

وی با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص کمبود آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد و دامن زدن برخی رسانه ها به کمبود آب در این مناطق، افزود: این تصاویر مربوط به ۱۰ سال پیش در مناطق عشایری استان بوده و هم اینک هیچ گونه کمبودی در زمینه آبرسانی به عشایر وجود ندارد.

علی پور بیان کرد: برخی مناطق عشایری استان به سیستم انتقال آب لوله کشی مجهز شده اند و جاهایی که از این امر بی بهره اند در صورت نیاز آبرسانی سیار انجام می شود.

وی عنوان کرد: بارندگی های سال زراعی جاری سبب جوشش و پر آب شدن بسیاری از چشمه های آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۵۷۰ چشمه و قنات شناسنامه دار در مناطق عشایری این استان شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۵۰ مورد تاکنون بهسازی شده اند.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند. 
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند. 
هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.