معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: 60 درصد واحدهای تولید شیر این استان فعال هستند.

محمدجعفر طالبیان پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان تولید شیر در این استان طی سال گذشته 90 هزار تن بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد واحدهای تولید شیر در استان 74 واحد گاو شیری صنعتی و همچنین تولید شیر دامداری های سنتی است که حدود 60 درصد این واحدها فعال اند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد در خصوص سرانه مصرف شیر در استان خاطرنشان کرد: آمار مختلفی در رابطه با سرانه مصرف شیر در استان وجود دارد که با در نظر گرفتن همه فرآورده ها این سرانه در استان 100 کیلوگرم است.

طالبیان پور با بیان اینکه 20 هزار تن شیر مازاد بر نیاز استان داریم، تصریح کرد:بیشترین میزان تولید شیر استان در شهرستان های بویراحمد و دناست.

وی ادامه داد: در صورتی که نهادهای دامی به موقع تامین شوند امسال 5 تا 6 درصد افزایش تولید شیر در استان خواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: اصلاح نژادی، توسعه گاوداری های صنعتی و سنتی و تخصیص به موقع اعتبارات و تسهیلات بانکی از جمله برنامه های ما برای افزایش تولید شیر استان است.

طالبیان پور اضافه کرد: مهمترین مشکلات تولیدکنندگان شیر در استان نداشتن وثیقه بانکی، نبود نقدینگی، کمبود سرمایه در گردش و نوسانات قیمت نهادها عنوان کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.