در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد جعفر گوهرگانی، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه قاچاق کالا از جمله مواردی است که سبب نابسامانی بازار شده، گفت: وظیفه تعدیل نوسانات بازار و مبارزه با افرادی که احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی می‌کنند، طبق قانون بر عهده تعزیرات حکومتی است .

وی افزود: امروز عوامل مختلفی سبب شده که کالاهای اساسی باکیفیت و به موقع به دست مصرف‌کندگان نرسند که یکی از این عوامل وجود افراد سودجویی هستند که در بازار هستند و اثرات ناشی از اختفاء، احتکار، گران فروشی و کم فروشی کالاها توسط این افراد سبب نوسانات بازار می‌شود .


گوهرگانی با اشاره به وظیفه بازرسان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی در مقابله با نوسانات بازار، اظهارکرد: امیدواریم برخوردها نقش بازدارنده داشته باشند تا شاهد ثبات قیمت‌ها و رضایت مردم باشیم .

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوسانات قیمت پیاز در برهه‌ای از زمان، خاطرنشان کرد: قیمت این محصول در یک مقطع 15 تا 16روزه تا 18 هزار تومان هم افزایش می‌یافت و این بیانگر اینست که این کالا در بازار تولید، بسته‌بندی و نگهداری شده اما نگهداری آن طوری بوده که از دید بازرسان صنعت و معدن عمدی یا سهوی مخفی ماند .

گوهرگانی با بیان اینکه در رابطه با این محصول برخورد با احتکارکنندگان به موقع صورت نگرفت تصریح کرد: نظارت بر بازاری که خالی از محصول شد به موقع گزارش داده نشد، همه این عوامل سبب شد که دلالان و واسطه‌ها به سودجویی‌های کلان برسند و در این زمینه نارضایتی مردم را هم شاهد بودیم .

وی ادامه داد: اگر هر کدام از دستگاه‌های تولیدکننده، توزیع‌کننده، دستگاه‌های تأمین‌کننده امنیت غذایی و دستگاه‌های ناظر کار خود را به درستی انجام دهند دست سودجویان بسته می‌شود و در این زمینه نیاز است که همه دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه صنعت و معدن با تعزیرات حکومتی همکاری بیشتری کنند .

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازار استان ما نوسانات زیادی دارد و یک آشفته بازار را شاهد هستیم، عنوان کرد: نظارت مستمر بر قیمت‌گذاری‌ها و تاریخ انقضای مصرف باید در دستورکار دستگاه‌های متولی باشد .

گوهرگانی با بیان اینکه برای اصناف مختلف کارگاه‌های آموزشی برگزار شود، اضافه کرد: اصناف فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله خدمات موبایلی‌ها بیش از حد مردم استان را سرکیسه می‌کنند که نیاز است با آنها برخورد شود .


برات‌علی صالحی، مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به بخشی از تخلفات حوزه اقتصادی را بر عهده دارد که بخشی از این تخلفات امروز دغدغه مردم هستند، در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و دارو و کالا و خدمات هستند و برای مقابله با این تخلفات نیاز به همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها داریم .

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در خدمت مردم است تا باری از مشکلات مردم را بردارد، بیان کرد: اجرای برنامه‌های عملیاتی بر اساس سیاست‌های کلی سازمان، استفاده از خرد جمعی در اجرای برنامه‌ها، توجه به توقعات عامه مردم، بهره گیری زا نظرات صاحب نظران در حوزه اقتصادی، ایجاد روحیه انتقاد پذیری، جلوگیری از اجحاف و تضییع حقوق عامه مردم، ایجاد توازن بین انتظارت با ماموریت‌های سازمانی، صیانت از نیروی انسانی و خادم مردم بودن مدیر و کلیه کارکنان از مهمترین برنامه های تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در دروه مدیریت جدید است .


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

حسنی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به محموله آبمیوه و پارچه قاچاق کشف شده در استان گفت: این کالاها روی آنها نام کشور تولید کننده هک شده اما وقتی از کارشناس صنف نظر خواسته می شود این کارشناس نظر می دهد که کالا ایرانی است.

وی افزود: نظارت بر بازار استان باید با حساسیت بیشتر صورت گیرد.

حسنی اضافه کرد: اجرای علنی یک حکم قطعی می تواند جلوی بیش از100تخلف را بگیرد بنابراین قاضی دادگستری و تعزیرات می توانند با حضور در بازار در محل حکم صادر کنند.

رضا زیرایی، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ما در چند سال گذشته در فضایی کار کردیم که برخی معیارهای استاندارد را نداشت اما نیروهای انسانی ما فقدان همه این شرایط را در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در درون خود بازتولید و این خلاء را پر کردند .

وی افزود: تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 در رتبه 31 کشور قرار داشت که با چینش طلایی نیروها و جابجایی استعدادها توانستیم در پایان سال 97 به رتبه پنج کشور ارتقاء پیدا کنیم .

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات رضا زیرایی، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تقدیر و برات‌علی صالحی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.