به گزارش ایرنا،شهرداری یاسوج و شورای اسلامی این شهر که ظرف پنج سال گذشته تا حدودی گستره و فعالیت های فرهنگی و نشاط آور آن دستخوش تغییرات قابل محسوسی شده و به نظر کم رنگ تر از قبل، اما اینک و در دوره جدید بر تقویت و گسترش این فعالیت ها تاکید شده است.
گرچه ظرف 2 سال گذشته برنامه های فرهنگی متعدد و حتی با محتوا و رویکردهای مختلف برای ایجاد نشاط در بین جوانان این شهر از سوی شهرداری برگزار شده اما به نظر می رسد از نظر بازتاب رسانه ای آن و در اقناع سازی افکار عمومی نیز همچنان این ضعف وجود دارد.
برگزاری مسابقات فوتسال جام شهر پاک شاید مصداق بارز و از جمله برنامه های شاخص فرهنگی برای ارتقای نشاط اجتماعی در سطح جامعه بود که می توانست با همکاری و مشارکت برخی نهادهای فرهنگی و همچنین بازتاب رسانه ای آن اثربخشی و نمود قابل ملاحظه تری در بین مردم بویژه جوانان به دنبال داشته باشد.
البته تمرکز و ارجحیت دادن برخی برنامه ها، طرح های عمرانی و سایر حوزه های حتی سیاسی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی خود چالش و معضلی است که نمی توان آن را تنها به نهادی همچون شهرداری یاسوج نسبت داد.
اما بدون شک یکی از رسالت های ذاتی و کارکردهای حرفه ای مجموعه شهرداری و مدیریت شهری ایجاد شور و نشاط اجتماعی در قالب برنامه های فرهنگی و هنری با محتوا و اثربخش است که این مهم به نظر می رسد در شهرداری یاسوج روند پرشتاب تری نسبت به قبل گرفته است.
مدیر حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یاسوج نیز با تشریح برخی برنامه های شاخص فرهنگی این نهاد گفت: جشن بزرگ گرامیداشت چهل سالگی انقلاب در بهمن و اسفند 97، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و معنوی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان و جوانان، شرکت در بیش از 20 جلسه تخصصی مربوط به حوزه های فرهنگی و اجتماعی با همکاری و هماهنگی سازمان های مربوطه، سرکشی مستمر از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و تجلیل از آنان به مناسبتهای مختلف از مهمترین برنامه های شاخص در حوزه فرهنگی شهرداری یاسوج بوده است.
مسعود نیک پی تصریح کرد: برگزاری مستمر همایش پیاده روی خانوادگی با هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف به مناسبت های گوناگون برگزاری آیین استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور مداح معروف کشوری، پاکسازی ورودی های شهر و استقبال از گردشگران ، تبلیغات محیطی و آذین بندی شهر از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری یاسوج ظرف 2 سال گذشته بوده است.
نیک پی همچنین بر تقویت و پررنگ تر کردن برنامه های فرهنگی و هنری با محتوا از سوی شهرداری یاسوج در سال جاری خبر داد و گفت: نسهتن مقدم شهردار یاسوج و اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر ضرورت این مهم تاکید دارند.
البته به عقیده کارشناسان فرهنگی و از لحاظ جامعه شناختی برگزاری چنین برنامه هایی که تا حدودی جزو وظایف ذاتی مدیریت شهری محسوب می شود، نمی تواند اثرگذاری چندانی در پذیرش و جلب رضایت شهروندان و جوانان به ارمغان آورد.
آنان معتقدند که راهبرد برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بیش از آنکه بر روی کمیت و شکل و قالب باشد، باید نگاه و رویکرد های کیفی و محتوایی بر آن حاکم شود.
شکل گیری و احیای مجدد تیم فوتبال شهرداری یاسوج، یکی از بهترین، مناسب ترین و با ارج ترین تصمیم و اقدام فرهنگی قابل تحسین شهرداری و اعضای شورای اسلامی در این برهه زمانی برای بازگشت مجدد امید و شور و نشاط در بین جوانان این دیار است.
تیم فوتبال شهرداری یاسوج روزگاری با یکه تازی ها و خلق شگفتی ها در لیگ دسته یک و حتی جام حذفی کشور و با شکست تیم های بزرگی همچون تراکتورسازی تبریز با سرمربیگری «امیر قلعه نویی» یکی از تیم های قوی و حتی امید نخست برای رفتن به لیگ برتر فوتبال کشور را یدک می کشید.
همین تیم فوتبال شهرداری یاسوج در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاههای کشور در سال 92 حریف لیگ برتری خود، تراکتورسازی تبریز را با نتیجه 4بر3در ضربات پنالتی شکست داد.
راه اندازی مجدد این تیم در استان و گرفتن سهمیه ای حداقل در لیگ فوتبال دسته یک کشور بارقه هایی از امید و شور و نشاط را در بین مردم و جوانان این دیار به ارمغان خواهد آورد.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت های متنوع آب و هوایی و مناظر بکر و طبیعی به عنوان پایتخت طبیعت ایران مشهور است.
کل مساحت و محدوده یاسوج نیز هفت هزار و 782 هکتار است که بیش از 30 درصد جمعیت نزدیک به 300 هزار نفری شهرستان بویراحمد در حریم این شهر واقع شده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.