غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این چندمین سال متوالی است که رهبر انقلاب شعار اقتصادی برای نامگذاری سال ها انتخاب می کند اظهار داشت: این امر مسئولیت متولیان برای تحقق شعار سال را سنگین تر کرده است.
وی با اشاره به محدودیتهای اقتصادی کشور به ویژه نفت و راکد بودن بسیاری از ظرفیت های اقتصادی کشور اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه نیز بنابر ظرفیت های قانونی خود برنامه های متنوعی برای تحقق رونق تولید در کشور دارد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت های قانون بودجه برای اجرا فرصت خوبی برای تحقق این امر است، سیلابهای امسال و اعتبارهایی که باید برای جبران خسارت ها پیش بینی می شود شود تا حدود تحقق بودجه را سخت کرده است.
تاجگردون به نقدینگی بالایی که در دست دولت نیست اشاره و ابراز اشت: باید این منابع مالی به چرخه تولید بیاید تا بتوان حمایت بیشتری از کارآفرینان کرد.
وی گفت: تجهیز بانک ها برای اختصاص اعتبارات به طرح های اقتصادی و فانون رفع موانع تولید از دیگر راهکارها برای رونق تولید در کشور است.
تاجگردون با یادآوری سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد و چند استان دیگر گفت: این سفرها برای تبادل تجربیات نمایندگان و تصمیم گیری برای برنامه ریزی بهتر اعتبارات کشور و بازنگری در قوانین موجود یا وضع قوانین جدید راهکاری برای تحقق ظرفیت های اقتصادی کشور است.
وی افزایش سهم مناطق نفتخیز از درآمدنفت، تهاتر مالیاتی،اختصاص اعتبار به تسهیلات روستایی و عشایر را از برنامه های مهم مجلس برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی ذکر کرد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.