جلال پوران فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به سبب بارش های پی در پی باران و به تبع آن لغزندگی جاده ها و همچنین رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان، 667 مورد ماموریت تصادف در کهگیلویه و بویراحمد پوشش داده شده است.
وی افزود: تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی درون و برون شهری استان در ماه نخست سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به طور چشمگیر روند صعودی داشته است.
پوران فرد بیان کرد: کشته های رانندگی امسال با 14 کشته و یک هزار و 190 مصدوم حدود 36 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: از مجموع تصادفات کهگیلویه و بویراحمد 509 نفر در تصادفات شهری و 681 نفر در جاده های استان دچار مصدومیت شدند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در مجموع سه هزار و 354 ماموریت توسط نیروهای اورژانس در این 33 روز نخست امسال انجام شده که 667 مورد مربوط به تصادفات بوده است.
بر اساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان 163 نفر بوده است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و سوانح رانندگی است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.