ولی بهره مند روز پنجشنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر این است که امروز جو استان نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعات بارش باران، رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد و همچنین در پاره ای از مناطق غبار آلود خواهد بود.
وی افزود:فردا نیز ناپایداری ها به صورت بارش باران، در نقاط مستعد تگرگ، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید در این استان ادامه خواهد داشت.
بهره مند بیان کرد: روز شنبه از میزان ناپایداری ها کاسته خواهد شدو تنها در پاره ای از مناطق رگبارهای پراکنده دور از انتظار نمی باشد.
ظرف 24 ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد درجه سانتی گراد به ترتیب امامزاده جعفر با دمای 31.4 و یاسوج با دمای 8.6 درجه سانتی گراد بوده اند.
دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی 97و 98 از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.
سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.