صدای زنگ استعفای مسئولان دولتی برای نامزد شدن در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی بصدا درآمده اما این صدا در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل وجود استاندار استان که پیش از این نماینده خانه ملت بوده بلندتر به‌صدا درآمده است.

به گزارش ایلنا این روزها بازار شایعات استعفای استاندار کهگیلویه و بویراحمد داغ شده اما مسئولان دولتی مستقر در استانداری این استان صحبت‌های ضد و نقیضی به ایلنا از یاسوج می‌گویند.

آنچه  این روزها بازار سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد را فراگرفته استعفای روزهای آینده " علیمحمد احمدی " استاندار است اگرچه تاکنون معاونان وی و حتی مدیران میانی از استعفای مسئول ارشد استان واکنش خاصی نشان نداده‌اند.

رایزنی‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جایگزینی عزیز فیلی،معاو عمرانی وی به سرپرستی این استان از دیگر شایعات بازار سیاسی این روزها است و البته گفته می‌شود در هفته گذشته، " احمدی " با " نوبخت " و برخی دولتمردان ارشد نشست‌هایی در این ارتباط نیز داشته است.

متاسفانه باوجود پیگیری‌های فراوان برای کسب اطلاعات دقیق از صحت و سقم نامزدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی تاکنون هیچکدام از معاونان و مدیران استانداری استان حاضر به پاسخگویی دقیق در این ارتباط نشدند.

آنان فقط به یک جمله  « نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم» اکتفا می‌کنند ؛ مدیران نزدیک به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز مدام بر جمله « استاندار فعلا دارد کار می‌کند و معلوم‌ نیست بماند یا برود»تاکید دارند.

احمدی، استاندار فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر نماینده ایلام در خانه ملت بوده و در اولین نشست خبری خود در این استان در پاسخ به سوال ایلنا که؛ گفته می شود شما نامزد مجلس آینده شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام خواهید شد؟ گفت: تا آن زمان وقت است و نمی شود از الان نمی‌توانم  نامزد می‌شوم یا خیر  هستم برای مردم تلاش می‌کنم.

به‌نظر می‌رسد شرایط این روزهای سیاسی استان شرایط خاصی است و باید روزهای آینده شاهد رقابت گزینه‌ها برای جایگزینی " احمدی " باشیم.

اگرچه نمی‌توان از الان شرایط  و ترکیب آینده نمایندگان مجلس  را تحلیل کرد اما به‌نظر می رسد انتخابات ۹۸ انتخاباتی نفس‌گیر در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و البته براساس برخی شواهد عینی، تغییر در مجمع نمایندگان کنونی قطعی است.

اگر قرار بر رفتن"احمدی" استاندار باشد بدون شک باید زودتر این اتفاق رخ دهد و اگر قرار نیست ایشان نامزد انتخابات شود شایسته است  صریح و شفاف به رسانه ها این موضوع را اعلام کند تا تنش های سیاسی درون استانی شدت نگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.