به گزارش ایرنا، سردار مهدی انصاری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال پنج تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده های ارتباطی استان و عملیات های مشترک با سایر استان ها کشف و ضبط شده است.
وی افزود: این میزان کشف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.
سردار انصاری بیان کرد: یک هزار و 700 نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در این مدت دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضایی در این راستا 310 دستگاه انواع خودرو توقیف شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد 400 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق امسال در استان کشف و ضبظ شده است.
وی عنوان کرد: 713 دستگاه خودرو در این رابطه متوقف و 2 هزار و 10 نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند.
سردار انصاری ابراز داشت: کشف کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: نوروز 98 حدود 21 ایستگاه نوروزی پلیس در برخی اماکن تفریحی، خروجی و ورودی شهرهای استان تا تاریخ 16 فروردین مستقر خواهند شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 130 گشت آشکار و چندین گشت دیگر در رابطه با موضوع پیشگیری از وقوع جرم فعالیت خواهند داشت.
وی عنوان کرد: خانواده ها هشدارهای پلیس را در خصوص چهارشنبه آخر سال (چهار شنبه سوری) جدی بگیرید تا فرزندانشان دچار آتش سوزی یا نقص عضو نشوند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر ساله در چهارشنبه آخر سال و در آستانه سال نو شاهد حوادث و صحنه های دلخراشی هستیم که برخی از افراد در این ایام خواسته یا ناخواسته درگیر این حوادث تلخ می شوند و دیگر راه برگشتی ندارند.
سردار انصاری بیان کرد: اشتباهات گذشته دیگران را تکرار نکنید و عید نوروز را در کام خود و شهروندان تلخ نکنید.
وی عنوان کرد: خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به والدین توصیه کرد که از خرید مواد آتش زا ( ترقه) برای فرزندان به جد خودداری کنند و اگر فرزندان مواد آتش زا ( ترقه)در منزل نگهداری می کنند سعی کنند مواد آتش زا را از دسترس آنها دور کنند تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.
وی ابراز داشت: والدین فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند.
آخر سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد در امنیت کامل و به آرامی سپر شد.
سال 95 چهار نفر بر اثر حوادث جشن‌های چهارشنبه سوری در شهرستان کهگیلویه مصدوم شدند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.