به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این مانور بر ضرورت آمادگی و هماهنگی کامل تمامی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مسافران نوروزی تاکید کرد.
عزیز فیلی افزود: 81 دستگاه اتوبوس از جدیدترین ناوگان حمل و نقل، 726 ناوگان سواری، 13 اکیپ 10 نفره محیط زیست، 43 جایگاه زمینی اورژانس و 300 نفر تیم عملیاتی و 60 آتش نشان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی بیان کرد: همچنین در طول ایام نوروز امسال بیش از 178 نیروی امدادی در قالب 24 گشت راهدارخانه و 150 دستگاه و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در جاده های استان مستقر خواهند شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود 23 اکیپ راهداری در این راهدارخانه ها برای کاهش حوادث جاده ای به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
فیلی نیروهای امدادی، پلیس و اورژانس جاده ای را سفیران و خط مقدم برای استقبال از مسافران نوروزی دانست و خواستار رعایت و نشان دادن روحیه و سنت شایسته مهمان نوازی این دیار با گردشگران نوروزی شد.
وی با اشاره به احتمال بارندگی و بروز شرایط خاص در طول ایام نوروز برای مسافران و گردشگران، گفت: تمهیدات و تدابیر لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز از آمادگی کامل این نیرو برای افزایش ضریب ایمنی جاده ها در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
سرهنگ کیقباد مصطفایی افزود: هم اینک تمامی محور‌های ارتباطی به دوربین مجهز شده و همه نیروه‌ها برای روان سازی ترافیک در تعطیلات نوروز آماده باش هستند.
وی افزایش چشمگیر میزان تردد، ورود و حجم بار ترافیکی در جاده های این استان نسبت به سال های گذشته را یادآور شد و گفت: بهبود و تامین زیرساخت ها و تجهیزات جاده ای، تقویت و بالابردن فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی جاده ها از مهمترین عوامل در کاهش میزان تصادفات در جاده های برون شهری است.
وی تصریح کرد: در نوروز سال 97 حدود 18 نفر در سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز هدف از برگزاری این مانور را نمایش توان و آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان اعلام کرد.
محمود باقری افزود: میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان، برنامه های گسترده ای را برای استقبال از مهمانان نوروزی پیش بینی کرده است.
وی عنوان کرد: برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلفی پیش بینی شده است.
کهگیلویه وبویراحمد یکی از معدود استانهای کشور است که دارای اقلیم و طبیعت چهار فصل است.
یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و جنگل های انبوه به پایتخت طبیعت ایران معروف است.
کهگیلویه و بویراحمد 300 جاذبه گردشگری دارد که 50 نقطه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.
این استان با داشتن 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز ، مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.