سید امان‌الله جهان بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 طرح ملی امداد و نجات نوروز 98 امسال در این استان اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: این طرح ها از 24 اسفند ماه جاری تا 16 فروردین ماه سال آینده اجرا و 14 پایگاه در محورهای حادثه خیز این استان دایر خواهد شد.
جهانبین تصریح کرد: در این طرح پنج پایگاه ثابت و هشت پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در دنا مستقر خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال یکهزارو 520 امدادگر به صورت نفر روز در این طرح مشارکت دارند، افزود: در مجموع 13 آمبولانس، پنج خودرو ست نجات در طرح امداد و نجات نوروزی امسال بکارگیری خواهند شد.
جهانبین اظهار داشت: به منظور تسریع در روند امدادرسانی حوادث احتمالی بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر متناسب با برنامه زمانبندی شده مرکز در این استان حضور خواهد شد.
وی همچنین از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران از سوی این جمعیت در ایام تعطیلات نوروز 98 خبر داد.
جهانبین با بیان اینکه برای اجرای این طرح ملی 16 پایگاه جمعیت هلال احمر در ورودی شهر راه اندازی خواهد شد، افزود: در این پایگاه ها، مطالبی در قالب بروشور یا بصورت شفاهی در خصوص رفتارهای پرخطر مسافری و بهداشت جسمی و روانی خانواده ها در طول سفر به مسافرین نوروزی ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح از 28 اسفند 97 تا 16 فروردین 98 اجرا خواهد شد.
جهانبین اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز 98 حدود 900 نفر از سوی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح ایمنی و سلامت برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی این استان فعالیت می کنند.
11 هزارو 800 نفر عضو جوانان در کانون های مختلف این استان است.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد دارای 129 کارمند بوده که از این تعداد 23 نفر کارمند خانم هستند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.