به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز سه شنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تهیه و پخش برنامه های متعدد ورزشی در زمینه رشته پرطرفدار فوتبال سبب تأمین بخش عمده ای از برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی افزود: فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی به یکی از اصلی ترین سرگرمی های مردم دنیا و ایران تبدیل شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: فوتبال عامل تشکیل بزرگترین همایش های انسانی در دنیا و ایران است و بر همین اساس نیز هر هفته حدود صدها هزار نفر با حضور در ورزشگاه های کشور یا از طریق تلویزیون بیننده رقابت های لیگ برتر و دسته یک هستند.
تاج عنوان کرد: فوتبال به عنوان یکی از پربیننده ترین رشته های ورزشی در دنیا و ایران عامل غنی سازی بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مردم کشور و به ویژه نسل جوان است.
وی ابراز داشت: فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال چمنی کشور به ترتیب در جایگاه های دوم، سوم و بیست و دوم جهان قرار دارند که مایه افتخار بوده و نتیجه برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های چشمگیر انجام شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باید همت و تلاش شود که تیم فوتبال امید کشور نیز پس از سال ها به بازی های المپیک 2020 توکیو ژاپن صعود کند.
تاج اظهار داشت: گاهی اوقات حاشیه ها و اختلاف نظرهایی در فوتبال کشور وجود دارد که طبیعی بوده و جزو ذات این رشته ورزشی است.
وی افزود: اشتباه های داوری همواره در فوتبال دنیا و ایران مشاهده می شود و باید در کشور با ارائه آموزش های لازم و مستمر به حداقل ممکن برسد.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: اعتراض به عملکرد داوران به یک عادت ناپسند بین بازیکنان فوتبال در کشور تبدیل شده که این نیز باید هر چه زودتر کاهش پیدا کند.
تاج عنوان کرد: فرهنگ سازی در زمینه احترام هر چه بیشتر به داوران و پرهیز از هرگونه پرخاشگری در فوتبال کشور از سوی تماشاگران، بازیکنان یا مربیان باید از طریق رسانه ها و به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شود تا سپس به جامعه نیز رسوخ پیدا کند.
وی ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش نهایت همکاری را با فدراسیون فوتبال در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها در مدارس کشور دارد که قابل تقدیر است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کشور در رشته فوتسال بانوان و برای کمک به رشد هر چه بیشتر آن به 9 منطقه تقسیم بندی شده که بر اساس آن هر استان با استان های همجوار خود تعامل و همکاری خواهد داشت.
تاج اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه با استان های اصفهان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری همکاری و تعامل دارد.
وی با اشاره به توانمندی ها، قابلیت ها و ظرفیت های چشمگیر موجود در فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد، افزود: توجه جدی تر به مقوله تیم داری و باشگاه داری در هر 2 رشته در این استان ضروری است.
رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد شایسته ارتقا و پیشرفت روزافزون است و می تواند بیش از پیش در کشور مطرح شود.
تاج عنوان کرد: باید متولیان ورزش و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با همت و تلاش بیشتر زمینه توسعه همه جانبه فوتبال و فوتسال این استان در هر 2 بخش مردان و زنان را فراهم کنند تا به جایگاه مناسبی برسد.
وی ابراز داشت: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برای اعتلای رشته های ورزشی فوتبال و فوتسال در این استان همکاری لازم را با رئیس جدید هیأت فوتبال استان انجام دهند و مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیز آماده حمایت های لازم هستند.
تاج گفت: رئیس جدید هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد نیز تعامل، ارتباط و هماهنگی بیشتری با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هزینه ورودی تیم های فوتبال این استان به رقابت های دسته 2، دسته سه و زیرگروه کشور از سوی فدراسیون کاهش یابد.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: انتظار می رود که مسئولان فدراسیون حمایت بیشتری از فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در بخش بانوان کنند.
وی افزود: متولیان ورزش و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توقع زیادی از رئیس جدید هیأت فوتبال این استان برای کسب موفقیت های روزافزون در رشته های فوتبال و فوتسال در هر 2 بخش مردان و زنان دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان این استان در حد امکان از هیأت فوتبال استان حمایت خواهند کرد و از هیچ تلاشی دریغ نمی شود.
علوی عنوان کرد: هیأت های فوتبال هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تعامل بیشتری با هیأت فوتبال استان و رئیس جدید آن داشته باشند.
وی ابراز داشت: بحث آموزش داوران و مربیان بیش از پیش از سوی هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و رئیس جدید آن جدی گرفته شود.
علوی گفت: فوتبال و فوتسال کهگیلویه و بویراحمد در هر 2 بخش مردان و زنان با وجود داشتن استعدادهای چشمگیر همواره از کمبود اعتبارات و نداشتن حامی مالی رنج می برد و کاهش این مشکلات مهم نیز مستلزم نگاه ویژه مسئولان فدراسیون است.
سه نفر به نام های خداداد افشاریان، حمزه دامیده و کرم جانی پور در این نشست کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بودند که حمزه دامیده غایب بود و کرم جانی پور نیز انصراف داد.
در این نشست از مجموع 20 رأی مأخوذه خداداد افشاریان با کسب کل آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.