به گزارش ایرنا داریوش دیودیده روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار ویژه نوروز 98 کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا در استان با توجه به نوسانات بازار و حساسیت موجود از ماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 98 ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم در این باره برای آرامش بازار کهگیلویه و بویراحمد در این مدت اندیشیده می شود، افزود: هم اینک نظارت بر اصناف، تامین کالاهای اساسی و کسب رضایت نسبی مردم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
دیودیده بیان کرد: هدف از اجرای این طرح رعایت سود متعارف توسط فروشندگان و صیانت از حقوق مصرف‌ کنندگان است.
وی عنوان کرد: تمامی دستگاه ها از جمله سازمان جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، حمل و نقل جاده ای، و دیگر دستگاه های اجرایی بر اساس حوزه وظایف در صدد رفع نیاز های مردم به ویژه در این ایام بکوشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به نقش موثر نمایشگاه های بهاره در تعدیل قیمت ها و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم استان اشاره کرد و گفت: امسال نمایشگاه های بهاره در سطح استان برگزار می شوند و بر قیمت کالاها در آن ها نظارت خواهد شد.
وی ابراز داشت: صنوف خدمات رسان در کهگیلویه و بویراحمد باید آمادگی کامل داشته باشند و کشیک های لازم برای تمامی صنوف شامل نانوایی، تعمیرگاه و سایر واحدهای عرضه خدمات به همشهریان و مسافران نوروزی انجام شود.
دیودیده تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از حقوق شهروندی در زمینه کنترل بازار و قیمت ها در کهگیلویه و بویراحمد گشت های مشترک به طور مستمر تا 15 فروردین 98 انجام خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این ایام رعایت نرخ‌های مصوب، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها و صدور برگ خرید رسمی در قبال فروش کالا مورد توجه جدی است.
وی بیان کرد: گشت های مشترک به منظور تشدید و اثربخشی فعالیت های نظارتی و کنترل بازار، کاهش زمان رسیدگی به تخلفات صنفی، برخورد قانونی با متخلفان اقتصادی، نظارت کامل بر سیستم های تولید و توزیع کالا انجام می شود.
دیودیده ادامه داد: شتاب بخشی در دستیابی به اهداف طرح های نظارتی با همراهی نمایندگان دستگاه های ذیربط برای کنترل دقیق و ایجاد آرامش پایدار در بازار کهگیلویه و بویراحمد با جدیت تداوم خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش نظارت بر خدمات مواردی همچون عملکرد دفاتر فروش شرکت های مسافرتی، حمل و نقل درون شهری، امکانات تفریحی و فرهنگی، واحدهای اقامتی و رستوران ها بررسی می شود.
دیودیده گفت: در بخش نظارت بر کالا هم اقلامی شامل پوشاک، میوه، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی، اقلام پروتئینی، قند و شکر، روغن نباتی و دیگر موارد به طور ویژه نظارت می شوند.
وی کنترل دقیق و برخورد جدی با متخلفان در زمینه کالاهای اساسی و پرمصرف ایام پایانی سال از جمله مرغ و میوه که تحت نظارت کمیسیون تنظیم بازار استان است را از مهمترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و ادارات شهرستانی این نهاد در ایام نوروز دانست.
دیودیده بیان کرد: گرانفروشی، کم فروشی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی از عمده ترین تخلفات عرضه کنندگان کالا و خدمات است که در صورت برخورد با چنین مواردی پرونده تخلف تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی می شوند.
وی افزود: با توجه به نیاز مردم تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز آنها در ایام نوروز از جمله گوشت قرمز، مرغ منجمد، برنج، مرغ، گندم، میوه شب عید تامین شده است.
دیودیده بیان کرد: کار ذخیره سازی این اقلام انجام شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
معاون بازرسی و نظارت بر بازار صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به حساسیت موجود در بازار و شرایط اقتصادی کنونی طرح نظارت ویژه نوروز (98)یک ماه زودتر از سال گذشته آغاز شده است.
روح الله باقری از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو در بازار استان مراتب را به سامانه ارتباطی 124 که به صورت شبانه روزی پاسخگو خواهد بود اعلام کنند.
وی بازدیدهای نامحسوس از شهرستان های استان را از دیگر برنامه های کاری خود در ایام نوروز دانست و افزود: جهت نظارت بر حسن انجام کار و به حداقل رساندن کمبودها برنامه ریزی لازم جهت انجام بازدیدهای دوره ای از تمامی شهرستان های استان انجام شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.