محمد نصیری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر تلفات خودروهای سواری در استان مربوط به پراید و پژو 405 به ترتیب با سهم 34 و 29 درصدی است.
وی اظهار داشت: فراوانی بیشتر سواری پژو 405 و پراید به دلیل ارزان بودن و البته پایین بودن سطح ایمنی این خودروها به خصوص در مورد پراید از جمله دلایل بالا بودن تصادفات است.
وی افزود: در 10 ماهه سال 97 کمربندی یاسوج به اصفهان به ازای هر سه کیلومتر یک کشته پرخطرترین محور مواصلاتی استان است.
نصیری راد بیان کرد: بیشترین تلفات محور یاسوج به اصفهان در 30 کیلومتر ابتدائی جاده با سهم حدود 81 درصدی از کل تلفات این محور رخ داده است.
وی عنوان کرد: تبدیل راه چهار خطه به دو خطه و ایجاد مقاطع قیفی شکل در مقاطعی مانند پل های تنگ سریز و تلگاه و تلفات عابران پیاده در محدوده مادوان سفلی از جمله عوامل موثر در بروز این وضعیت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به منظور از بین رفتن مقاطع قیفی شکل در کمربندی یاسوج باید هر چه سریعتر این پل ها ساخته شده و همچنین راه چهار خطه تکمیل شود.
نصیری راد تاکید کرد: بیشتر تلفات محور یاسوج به بابامیدان حد فاصل کیلومتر 15 تا 30 یعنی حدفاصل دشتروم تا بعد از تونل گل زردی رخ داده است.
وی تصریح کرد: وجود مقطع قیفی شکل پل تنگاری، تقاطع نیمه تمام سه راهی سپیدار با قوس های همراه با شیب و تونل این محدوده را حادثه خیز کرده است.
نصیری راد گفت: تکمیل طرح و پل مورد پیمان شرکت سما سازه زاگرس، تشدید علائم و افزایش کنترل پلیس در محور یاسوج به بابامیدان برای کاهش تصادفات ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: بیشتر تلفات محور گچساران به بابامیدان حدفاصل کیلومتر 30 تا 35 یعنی محدوده ماهور باشت تا شهرک صنعتی خان احمد رخ داده است.
نصیری راد افزود: مشکل شیب و قوس های تند محور گچساران به بابا میدان با توسعه و تکمیل عملیات چهارخطه این قسمت برطرف شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.