احمد عریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه متوازن استان‌ها در صورتی امکان پذیر است که تعامل و همراهی بیشتری با دانشگاه ها و مراکز علمی انجام شود.
وی عنوان کرد: توسعه هیچ کشوری بدون همراهی دانشگاه امکان پذیر نیست و همراهی با این نهاد می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها ارزش افزوده تولید کند.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: قبل از انقلاب تنها دوره دکتری در ایران ادبیات فارسی دانشگاه تهران بود و هم اکنون در یاسوج بیش از 30 دوره دکتری وجود دارد.
عریان بیان کرد: در سال 57 کمتر از یک درصد علم دنیا در ایران، عربستان و عراق تولید می شد در حالی که هم اکنون جایگاه کیفی ایران در رتبه 24 جهانی است.
وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد سال 57 تنها یک مرکز تربیت معلم شامل دیپلم ناقص، دیپلم و فوق دیپلم وجود داشت اما اکنون 40 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف استان تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه بسیاری از مشکلات را می تواند حل کند و نیازی به مراجعه به دانشگاه های خارج از استان نیست.
عریان اظهار داشت: وجود افراد توانمند در حوزه های های مختلف دانشگاه های استان می‌تواند گره‌گشای مشکلات این منطقه شود.
در مجموع هم اکنون 40 هزار و 50 دانشجو در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
هم اکنون 6 هزار و 200 دانشجو در دانشگاه دولتی یاسوج، یک هزار و 900 نفر در دانشگاه علوم پزشکی، هشت هزار و 600 نفر در دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه 2 هزار، هفت هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی و یک هزار و 500 نفر در دانشگاه های غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد در حال تحصیل هستند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.