ولی بهره مند گفت که بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ 2 سامانه بارشی به استان ظرف هفته جاری است که سامانه نخست بسیار پربارش و از امروز تا عصر دوشنبه ادامه دارد.
وی یادآور شد که گستره بارش ها از فردا دوشنبه به ویژه بخش های سردسیری استان را در بر می گیرد و در این روز با نفوذ جریان های سرد و مه غلیظ صبحگاهی شاهد کاهش شدید دید افقی ، کاهش دما و همچنین نفوذ توده هوای سرد بر این مناطق خواهیم بود.
وی بیان کرد که در این مدت همچنین با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق و شهرستان های گرمسیری و جنوبی استان، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: سامانه بارشی دوم از بعدازظهر روز چهارشنبه، 26 دی ماه وارد استان می شود و تا عصر روز پنجشنبه، 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.
بهره مند تصریح کرد که در پی ورود این 2 سامانه بارشی به جو استان شاهد کاهش محسوس دما به خصوص از روز جمعه 28 دی ماه خواهیم بود.
وی توصیه کرد که برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
از ابتدای سال زراعی جاری تا امروز 20 دی ماه در یاسوج 519.4، دهدشت 501، سی سخت 490.9، لیکک 400.5، دوگنبدان 375.5 و امام زاده جعفر 371.8 میلی متر باران باریده است.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.