جلال پوران فرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ساعت 17بعد از ظهر امروز جمعه سقوط ۲ کوهنورد از ارتفاع در گردنه بیژن در شمال شهر سی سخت به اورژانس ۱۱۵ گزارش و تقاضای امداد رسانی با اورژانس هوایی شد.
وی افزود: تقاضای اورژانس هوایی برای امداد رسانی به 2 کوهنورد به سبب بسته بودن جاده های منطقه مورد نظر با برف و نبود امکان دسترسی اورژانس زمینی بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امکان استفاده از اورژانس هوایی نیز به علت تاریک شدن هوا و نبود دید کافی برای پرواز وجود نداشت.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود بلافاصله آمبولانس 115سی سخت و یک دستگاه خودروی کمک دار به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
پوران فرد با اشاره به اینکه به علت پوشیدن جاده از برف امکان تردد اورژانس زمینی و هیچ خودرویی دیگر وجود نداشت، افزود: با تلاش راهداران شهرستان دنا جاده باز شد.
وی اظهار داشت : قبل از این رسیدن نیروهای اورژانس ، امدادگران هلال احمر سی سخت با پای پیاده به محل کوهنوردان صدمه دیده دسترسی پیدا کردند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با تلاش امدادگران و مردم ، دو کوهنورد مصدوم که از ارتفاع سقوط کرده بودند تحویل 2 دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ سی سخت و دشت بازار شدند.
وی ابراز داشت: کوهنوردان صدمه دیده پس از ارائه خدمات پزشکی لازم توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان های سی سخت و یاسوج انتقال داده شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت هر 2 کوهنورد صدمه شده خوب گزارش شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.