جعفر گوهرگانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال 150 هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهادها در نظر گرفته شده که از طریق بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی پرداخت می شوند.
گوهرگانی افزود:730 میلیارد ریال از این تسهیلات سهم کمیته امداد امام خمینی (ره)، 375 میلیارد ریال سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران و 50 میلیارد ریال سهم بهزیستی است.
وی یادآوری کرد: متوسط پرداخت این تسهیلات 250 میلیون ریال و سقف آن 500 میلیون ریال است.
معاون امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: طرح های متقاضیان این نوع تسهیلات از نهادهای مربوطه به کمیته فنی ملی در مرکز کشور ارسال و پس از چهار روز جواب آن داده خواهد شد و در صورت موافقت متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می شود.
گوهرگانی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان برای آگاهی متقاضیان در این خصوص اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند.
در سال های گذشته 30 هزار و 758 طرح اشتغال زا با یک هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای مددجویان کمیته امداد و اقشار نیازمند در استان اجرا شده که منجر به خروج 10 هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد شد با این حال در سال جاری 13 هزار خانوار جدید شامل کارگران، کشاورزان و افراد بی‌بضاعت در مناطق مختلف این استان وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شده اند.
این نهاد هم اینک به 40 هزار خانوار در شهرستان های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت‌رسانی می‌کند.
همچنین حدود پنج هزار خانوار با 17 هزار نفر جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 880 شهید، 10 هزار جانباز و 317 آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9929/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.