شهرستان بهمئی با مساحت یکهزار و 447 کیلومتر مربع در قسمت غرب و جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و در 40 کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده است.
وجود دو نوع آب وهوای گرمسیری و سردسیری و جاذبه های گردشگری متنوع در این شهرستان ظرفیت های زیادی برای توسعه گردشگری ایجاد کرده است.
استقرار نیمی از جاذبه های گردشگری بهمئی درمناطق گرمسیری و نیمی دیگر در مناطق سردسیری و نزدیکی این شهرستان به استان خوزستان زمینه جذب گردشگران را فراهم کرده است.
مجتبی صلاحی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در مسیر گردشگری تنگ ماغر، تنگ سولک و برم الوان با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در حال اجرا است.
صلاحی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود تا دهه فجر از این تعداد یکی به نمایندگی افتتاح شود.
وی با اشاره به استقبال گردشگران استان های همجوار از مکانهای گردشگری این شهرستان افزود: در این اردوگاه ها زیرساخت های لازم برای بهره مندی و اقامت گردشگران به نحو احسن پیش بینی شده است.
صلاحی نژاد اضافه کرد: علاوه بر این سه اردوگاه تفریحی رفاحی سه اردوگاه نیز سالهای گذشته از سوی سازمان با همه امکانات نیز در تنگ ماغر، تنگ سولک و برم الوان ساخته شد.
وی گفت: این اردوگاه ها با تزریق اعتبار بیشتر نیز تجهیز خواهند شد.
رئیس میراث فرهنگی بهمئی قلعه تاریخی نادر در شمال شرقی شهر لیکک، درختان تنومند بلوط، چشمه های خروشان تنگه ماغر، تنگ سروک، دریاچه برم الوان و دشت های رنگارنگ بهمئی را از مهم ترین مناطق گردشگری این شهرستان اعلام کرد.
صلاحی نژاد افزود: شهرستان بهمئی سال گذشته میزبان بیش از 90 هزار گردشگر بود.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از 15 هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک ‌میلیون و 564 هزار و 484 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال گذشته از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.