به گزارش ایرنا، جعفرگوهرگانی روز شنبه در جمع برخی از صنعتگران ، فعالان خوشه های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حدود نیمی از این تسهیلات ظرف پنج سال گذشته در قالب کمک های بلاعوض، سرمایه در گردش یا وام های با درصد پایین به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
گوهرگانی ابراز داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای افزون بر هفت هزار نفر در بخش صنعت این استان شغل ایجاد شده است.
وی همچنین میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در دست اجرا را افزون بر 250 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
گوهرگانی این میزان حجم سرمایه گذاری را در قالب حدود 570 طرح صنعتی در دست اجرا این استان دانست و گفت: میزان اشتغالزایی این طرح ها حدود 20 هزار نفر پیش بینی شده است.
وی کارخانه های سیمان مارگون و یاسوج، آجر دهدشت، پتروشیمی های گچساران و دهدشت را از مهمترین واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان ذکر کرد.
گوهرگانی ابراز داشت: کارخانه سیمان مارگون روزانه افزون بر 3 هزار و 300 تن و سالانه یک میلیون تن سیمان تولید می کند.
وی تصریح کرد: هم اینک حدود 50 درصد محصولات تولیدی این کارخانه به کشور‌های عراق، کویت، کشور‌های حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا صادر می‌شود.
کارخانه سیمان مارگون که عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز و در سال 95 به بهره برداری رسید در فاصله‌ی 50 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه سردسیری مارگون واقع شده است.
وی همچنین گفت: پتروشیمی گچساران هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در حال اجراست که پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
وی بیان کرد: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی و عملیات خاک برداری پتروشیمی دهدشت به پایان رسیده است، گفت: در سفر بهمن سال گذشته وزیر نفت به استان قرار شد که منابع مالی این طرح بزرگ با رقمی افزون بر 400 میلیون دلار از محل ها و روش های مختلف مختلف از سوی دولت تامین شود.
وی ادامه داد که در این طرح تاکنون یک‌میلیون و 350 هزار متر مکعب خاکبرداری و 71 هزار متر مربع نیز خاکریزی انجام شده است.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به دستاوردها و اقدامات انجام شده در حوزه صنایع کوچک واقع در شهرک های صنعتی نیز گفت: هم اینک بیش از 120 طرح صنعتی، خدماتی و صنفی در سطح نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان در حال اجراست.
وی گفت: سهم اشتغال و میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح به ترتیب افزون بر 2 هزار نفر و 2 هزار و 230 میلیارد ریال است.
گوهرگانی تصریح کرد: 55 درصد از سهم سرمایه گذاری و بیش از 74 درصد سهم اشتغال حوزه صنعت در کهگیلویه و بویراحمد به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص دارد.
وی تعداد شهرک‌های صنعتی فعال در کهگیلویه و بویراحمد را 13 مورد ذکر کرد و گفت: تعداد کل واحدهای به بهره برداری رسیده در این نواحی و شهرک‌ها 306 مورد اعلام شده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.