سید غلامحسین آتش سودا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش بیش از 15 سانتی متر برف در این میسیر تردد وسایط نقلیه را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به امداد رسانی نیروهای راهداری و هلال احمر در این مسیر تصریح کرد: تردد در جاده باغچه سادات - سرفاریاب همچنان به دلیل بارش سنگین برف به ویژه در منطقه جوخانه و چات باریک به کندی انجام می گیرد.
آتش سودا تصریح کرد: با توجه به برفگیر بودن و یخ زدگی این مسیر، رانندگان باید صبح روز دوشنبه جاده چرام - باشت - یاسوج را برای تردد انتخاب کنند.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیر افزود: برای تردد در گردنه های برفگیر این مسیر نمک پاشی نیز انجام می شود.
محور برف گیر و کوهستانی باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود 170 کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.
هر ساله در فصل زمستان این محور به دلیل بارش برف مسدود می شود.
کهگیلویه و بویراحمد 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر دارد.
سامانه بارشی قدرتمندی از روز جمعه وارد استان شده و موجب بارش تا 200میلی متر باران در برخی نقاط شده است.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که آسمان استان ابری همراه با بارندگی شدید خواهد بود و در برخی ساعت ها نیز رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ نیز پیش بینی می شود.
بارش در بیشتر مناطق سردسیری از عصر امروز یکشنبه به صورت برف خواهد بود و فردا دوشنبه هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.
این سامانه صبح روز دوشنبه از جو کهگیلویه و بویراحمد خارج خواهد شد و پس از آن وضعیت کلی هوا با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.