دارا کریمی نژاد روز یکشنه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارندگی بیش از 200 میلی متری در این شهرستان اظهار داشت: طغیان رودخانه مارون باعث آسیب جدی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه شده است.
وی بیان کرد: بارندگی و طغیان دره های فصلی نیز باعث تخریب ابنیه فنی راه های روستایی شهرستان لنده شده است.
کریمی نژاد تصریح کرد: دستگاه های عضو ستاد بحران در شهرستان از روز جمعه عصر تاکنون به خاطر فعالیت سامانه بارشی پرقدرت در آماده باش کامل قرار دارند.
وی یادآور شد: از همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان خواسته شده در نقاط مختلف درون و برون شهری شهرستان به منظور پیش بینی و پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارندگی استقرار داشته باشند.
کریمی نژاد افزود: از عشایر خواسته شده از اتراق در حاشیه و نزدیک رودخانه ها اجتناب کنند و همچنین از بردن احشام خود به مناطق مرتفع به علت احتمال بروز صاعقه، رعد و برق، رگبار و تندباد خودداری کنند.
بر اساس پیش بینی های هواشناسی سامانه بارشی کنونی همراه با رگبار، رعد وبرق، مه گرفتگی، وزش باد و صاعقه است و کاهش دید افقی، لغزندگی معابر، مه گرفتگی در جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها از پیامدهای آن است.
شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر استان از جمعه تا ساعت 6 و 30 دقیقه امروز یکشنبه نزدیک به 200 میلی متر باران در لنده باریده که بیشترین بارش‌های این سامانه در استان است.
پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که آسمان استان تا صبح روز دوشنبه ابری همراه با بارندگی شدید خواهد بود و در برخی ساعت ها نیز رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ نیز پیش بینی می شود.
وی عنوان کرد: بارش در بیشتر مناطق سردسیری از عصر امروز یکشنبه به صورت برف خواهد بود و فردا دوشنبه هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.