به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی روز چهارشنبه در نشست تبیین عملکرد اربعین حسینی سال 1397 که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: آیین پیاده روی اربعین حسینی سال به سال باشکوه تر از قبل و با حضور گسترده تر مسلمانان کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود.
وی افزود: دشمنان به دنبال تضعیف دین مبین اسلام با کمک روش ها و ابزارهای مختلف هستند و آیین پیاده روی اربعین حسینی نیز پاسخ کوبنده ای به این توطئه شوم است.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد ارادت خاصی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسین (ع) دارند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: هر نوع خدمت در راه حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله پذیرایی از زائران آن حضرت در آیین پیاده روی اربعین حسینی و دیگر ایام سال به منزله خدمت کردن به دین مبین اسلام است.
وی ابراز داشت: امام حسین (ع) برای احیای دین مبین اسلام و در راه عزت و آزادگی بشریت قیام کرد و به شهادت رسید.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: دین مبین اسلام با قیام خونین کربلا زنده، پاینده، بیمه و تا همیشه جاودان شد و تا زمانی که این دین الهی پابرجاست نام و یاد امام حسین (ع) نیز بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی برقرار خواهد بود.
رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد موکب های این استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال 30 مورد بود.
سرهنگ سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: سه مورد از این تعداد موکب در مرز شلمچه، 9 مورد در شهرهای نجف اشرف و کربلا و مابقی نیز در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد مستقر بوده و در آنها به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می شد.
وی افزود: امسال 110 هزار و 490 زائر اربعین حسینی در 30 موکب کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند که شامل زائران این استان، نقاط مختلف کشور و برخی کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، هند، افغانستان و آذربایجان بوده است.
رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال دارای یک هزار و 316 خادم بود که در استان، مرز شلمچه و شهرهای نجف اشرف و کربلا به زائران خدمات لازم را ارائه دادند.
سرهنگ نظرپور عنوان کرد: آیین پیاده روی اربعین حسینی یک حماسه و کنگره جهانی بین مسلمانان و در جهان اسلام بوده و دارای جایگاه والایی است.
وی ابراز داشت: حدود 20 میلیون زائر از کشورهای مختلف دنیا همه ساله در این آیین معنوی و فرهنگی شرکت می کنند در حالی که هیچگونه مشکل امنیتی برای آنان به وجود نمی آید.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.