به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا زمان خاصی نمی شناسد اما در شرایط کنونی تحریم از حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.
وی با اشاره به نظارت بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت بر انبارهای کالاهای موجود در این استان تاکید کرد و افزود: تمامی انبار های موجود در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و گردش کالا در آنها مشخص شود تا زمینه برای قاچاق کالا فراهم نشود.
احمدی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به سبب موقعیت جعرافیایی در مسیرهای عبور کالاهای قاچاق قرار دارد که نیازمند تشدید نظارت دستگاه های متولی است.
کهگلویه و بویراحمد به سبب موقعیت جعرافیایی در سال های اخیر به یکی از محورهای انتقال کالای قاچاق از بنادر جنوبی به استان های شمالی و مرکزی کشور تبدیل شده است.
وی عنوان کرد که با هدف جلوگیری از قاچاق دام زنده در کهگیلویه و بویراحمد ساز و کار ویژه تعریف و وظیفه قانونی هر دستگاه مشخص شود.
استاندار کهگلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرف 2 هفته آینده باید گزارش کاملی از وضعیت استان در مورد قاچاق دام زنده و ساز و کار مناسب برای کنترل این پدیده ارائه شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک هزار و 840 تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود که 400 تن آن مازاد بر مصرف استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم ابراز داشت: لیست حدود یک هزار و 335 انبار موجود در کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک هر بخش، شهرستان مشخص شده تا دستگاه های امنیتی در صورت نیاز به ورود و پیگیری تخلفات این انبار ها با مشکلی مواجه نشوند.
داریوش دیودیده تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 335 واحد و مرکز نگهداری کالا در این استان شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است که پیش بینی می شود تعداد واقعی انبارها در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار انبار باشد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۲۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده است .در مدت مشابه سال گذشته 230 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد.
حسین بهمنی ابراز داشت: در رابطه با کشف کالای قاچاق در استان ،یک هزار و 154 پرونده تشکیل و چهار باند قاچاق هم متلاشی شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.