به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی همچنین مسائل عمرانی،اجتماعی، طرح‌های راکد سرمایه گذاری، مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات بانکی به ویژه سخت گیری های بی مورد بانک ها و تضییع حقوق آنها توسط برخی دستگاه های اجرایی از دیگر موضوعات و درخواست‌های مطرح شده توسط مردم از این سامانه الکترونیکی بود.
وی تصریح کرد: بدون شک پیگیری های لازم برای رفع مطالبات مردمی به فراخور درخواست‌ها و موضوعات مطرح شده توسط آنها به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه انجام خواهد شد.
گوهرگانی اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه موظف‌اند تا حصول نتیجه نهایی مشکلات و مطالبات درخواستی را پیگیری کنند.
یکی از موضوعات مطرح شده مربوط به مشکل مردم منطقه تپه دمالی سروک شهرستان بویراحمد بود که این چالش هنوز و پس از گذشت بیش از 20 سال هنوز مرتفع نشده است.
220 قطعه زمینی که 20 سال قبل از طریق بنیاد مسکن قرار بود به مردم این منطقه واگذار شود که این مشکل به دملی چرکین برای مردم و متولیان امر در شهرستان بویراحمد تبدیل شده است.
گوهرگانی ابراز داشت: وضعیت زمین های واگذاری در این منطقه باید در اسرع وقت تعیین تکلیف نهایی شوند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به پاسخگویی و رفع این چالش است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سامانه سامد فعالیت همه جانبه دارد و به طور متوسط ماهانه یکی از مدیران استانی در مرکز ارتباطات مردمی حضور می‌یابد و به صورت تخصصی به درخواست‌های مختلف مردم پاسخ می‌دهند.
محمود مؤمن نسب افزود: این شبکه مورد استقبال بالای مردم قرار گرفته و تاکنون 70 درصد از درخواست‌ها که قابلیت اجرا و بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها را داشته پاسخ گرفته‌اند.
وی اظهار داشت: ماهانه بین 400 تا 500 مورد تماس مردمی از طریق شبکه سامد برقرار می‌شود.
مومن نسب یادآور شد: ظرف مدت کمتر از 20 روز به این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود و از طریق پیامک و تماس تلفنی فرد متقاضی در جریان روند پیگیری و فرآیند درخواست خود قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ پاسخگویی از طریق سامانه سامد نیازمند همکاری بیش از پیش رسانه‌ها هستیم، گفت: مسئولان و مدیران اجرایی در دستگاه‌های مختلف اعم از اجرایی، امنیتی، قضایی و خدماتی می‌توانند با حضور در این مرکز پاسخگوی مستقیم درخواست‌ها، مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه‌های گوناگون باشند.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایت ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی 111 است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.