به گزارش ایرنا غلام‌رضا امینی روز چهارشنبه در همایش روز ملی استاندارد در یاسوج افزود: استانداردهای ملی دانش و اندیشه ای است که راه در پیش رو را به سرانجام برسانند.
وی اظهار داشت: استفاده از هر استانداردی در توسعه پایدار کمک کننده است و از طریق استاندارد سازی می توان به خواسته های مطلوب رسید.
امینی بیان کرد: سیاست های کلی اصل 44 بر ارتقای نظام سلامت و توسعه آن و انطباق با نظام استاندارد های بین المللی و اقتصاد مقاومتی نیز به افزایش پوشش استاندارد تمام محصولات تاکید دارد.
وی عنوان کرد: قانون برنامه ششم توسعه بر تحول نظام استانداردسازی کشور تاکید می کند و این مهم با هماهنگی و کار سیستمی بدست می آید.
وی ادامه داد: استاندارد های ملی و بین المللی دانش انباشته ای هستند که با کمک اندیشه های برتر در طول زمان کارها و فعالیت ها را به سرانجام می رساند.
امینی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد مسئولیت هدایت این قانون را برعهده گرفته و سیاست گذاری های آن را انجام می دهد.
وی افزود: یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد تولید درون گرا با استفاده از همه پتانسیل ها و برون نگر با ایجاد مزیت های رقابتی است.
امینی اظهار داشت: برای تاثیر پذیری متقابل با جهان، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یکی از اعضای بین المللی و عضو هیات مدیره آن است.
وی افزود: تهیه غذای حلال که در اسلام یک رکن است اولین بار در سال 2008 توسط سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان یک استاندارد تصویب شد.
امینی بیان کرد: اگر از بازار 970 میلیون دلاری مختص غذای حلال پنج تا 10 درصد سهم ایران شود بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.
وی عنوان کرد: 33 هزار استاندارد ملی دانش انباشته ای است که در ادارات کل استاندارد استان ها به شکل بروشور و در سایت ملی سازمان بصورت الکترونیکی در اختیار همگان قرار دارد.
امینی تصریح کرد: هر دستگاهی بخواهد مقررات فنی اعمال کند باید زیر نظر سازمان ملی استاندارد این کار را انجام دهد.
وی ادامه داد: بخشی از فعالیت های سازمان ملی استاندارد در تدوین استاندارد در حوزه کاهش مصرف نمک و شکر و اسیدهای چرب و ایجاد ایمنی نسبت به توکسین ها، آلودگی های زیست محیطی، فلزات سنگین، آلاینده های شیمیایی و باقیمانده سموم کشاورزی است.
امینی گفت: 37 هزار و 482 پروانه با علامت استاندارد در کارخانجات داخل کشور 69 هزار فرآورده تولید می کنند.
در پایان این همایش از جمعی از مسئولان برتر کنترل کیفی و واحد های تولیدی نمونه استان تجلیل شد.
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.