اکبر خدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 میلی متر بارش در چند روز گذشته در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید.
وی گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
خدری اظهار داشت: هم اینک میزان آب ذخیره شده به203 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است گفت: هم اکنون تراز این سد 592.79 متر است.
خدری گفت: از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون 131 میلیون و 347 هزار متر مکعب آب آشامیدنی،34 میلیون متر مکعب آب کشاورزی،54.5میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) و 3.7 میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.
سد کوثر علاوه بر تأمین آب زمین‌های کشاورزی منطقه لیشتر و خیرآباد گچساران، آب آشامیدنی 2 میلیون نفر را در پنج استان جنوبی کشور تأمین می‌کند.
سد ملی کوثر در 55 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد که نیمی از آب آشامیدنی استان بوشهر و بخشی از آب کشاورزی و آشامیدنی استان خوزستان و قسمتی از آب کشاورزی و شرب مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد را نیز تأمین می‌کند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.