سید محمدتقی علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شعار هفته تربیت بدنی و ورزش امسال (26 مهر تا 2 آبان) شامل «40 سال ورزش، 40 سال افتخار» و رویکرد آن نیز ایجاد فضای عمومی نشاط اجتماعی بین مردم از طریق مشارکت آنان در فعالیت های ورزشی است.
وی افزود: روزشمار هفته تربیت بدنی و ورزش امسال شامل 26 مهر روز اخلاق و فرهنگ عاشورایی، 27 مهر روز فعالیت های اجتماعی و خانواده، 28 مهر روز جوان، تربیت و پویایی، 29 مهر روز تندرستی مادران، زنان و دختران، 30 مهر روز امید، همدلی و همزیانی، اول آبان روز آگاهی بخشی جامعه و سلامت شهروندان و دوم آبان نیز روز ورزش روستایی است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان ورزشی، توزیع بسته های فرهنگی با هدف تبیین اهمیت و جایگاه ورزش در زندگی، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و راه اندازی ایستگاه های سلامت و تندرستی در 17 شهر این استان با همکاری شهرداری ها از مهمترین برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش امسال در استان است.
علوی عنوان کرد: رایزنی ها و پیگیری های لازم برای برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه 27 مهر امسال در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و با حضور شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
وی ابراز داشت: چنانچه فرهنگ ورزش همگانی به ویژه پیاده روی بین تمامی قشرهای مردم کشور و کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شود علاوه بر تأمین سلامتی، نشاط و شادابی آنان می تواند با کاهش هزینه های درمان و خرید دارو کمک بسزایی به تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی کند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.