ولی رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران این اداره در پی گشت زنی و با هدف جلوگیری از تخلف شکار و صید، 2 نفر متخلف را که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری در مناطق آزاد این شهرستان می کردند، شناسایی کردند.
وی بیان کرد: این افراد با حضور در زیستگاه پرندگان وحشی، واقع در منطقه آزاد ماهور بن پیر اقدام به زنده گیری سه بهله دلیجه و سه قطعه کبوتر وحشی کرده بودند که با هوشیاری ماموران اداره محیط زیست یکی از این افراد دستگیر شد.
رمضانی با بیان اینکه یکی از این افراد هنگام مشاهده ماموران محیط زیست متواری شد افزود: از این افراد 2 رشته دام مخصوص زنده گیری پرندگان و 2 دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.
وی جریمه هر بهله دلیجه را 200 میلیون ریال و هر قطعه کبوتر را 100 هزار ریال اعلام کرد و گفت: حفاظت محیط زیست به شدت پیگیر تخلفات سودجویان است.
رمضانی گفت: در این زمینه از سوی محیط زیست پرونده ای تشکیل و به همراه مستندات تحویل مراجع قضایی این شهرستان شد.
وی شکار گونه های مختلف جانوری و صید را در کنار خشکسالی از مهمترین معضلات انسانی و طبیعی محیط زیست این شهرستان برشمرد.
دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است.
این پرنده پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می‌کند و نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.
امسال 13 شکارچی و صیاد متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان دستگیر و از این شکارچیان 17 قطعه لاشه‌ کبک و تیهو کشف و ضبط شد.

2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.