ولی بهره‌مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان بارندگی شب گذشته در منطقه ماهور باشت و سراب ننیز در نزدیکی شهر دوگنبدان را به ترتیب 5.5 و 2، دیشموک 3، لنده 1.5، قلعه رئیسی و لیکک را یک میلیمتر اعلام کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق بهره عنا و چاه تلخ از توابع شهرستان باشت بارندگی شدید گزارش شد اما به دلیل نبود ایستگاه میزان آن مشخص نیست.
بهرهمند افزود:احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ای در این استان تا پایان هفته پیش بینی می شود.
بهره مند افزود: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد با عبور امواج متناوب ضمن ناپایداری، افزایش ابر، بارش های رگباری، تگرگ و بادهای شدید در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.
وی گفت: حداکثر دمای هوای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته دوگنبدان 34، دهدشت 33.4، امامزاده جعفر 33.6، یاسوج 26 و سی سخت 23.4 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
بهره مند افزود: خنک ترین دمای هوای ایستگاه های این استان در 24 ساعت گذشته سی سخت 7.4، امامزاده جعفر 16.4، دوگنبدان18.8، یاسوج 9.6 و دهدشت 13 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.