الیاس تاج الدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق‌ها با 55 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای حمایت از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل خواهد شد.
وی بیان کرد: برای تشکیل هر یک از این صندوق‌ها در شهرستان‌های بویراحمد 12 میلیارد ریال، گچساران 10 میلیارد، هفت میلیارد و 500 میلیون، باشت 6 میلیارد ریال، دنا، بهمئی، چرام و لنده هر یک پنج میلیارد ریال برای اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: به وجود آوردن مکانیسمی برای سهولت دسترسی بهره برداران از تسهیلات و ظرفیت‌های مالی بخش کشاورزی و کاهش مراحل دست و پاگیر اداری از مهمترین اهداف تشکیل این صندوق‌هاست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سالیانه 910 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این صندوق‌ها میزان تولید و درآمد کشاورزان افزایش یابد.
تاج الدینی با بیان این که حمایت از کشاورزان برای رونق تولید از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است گفت: 360 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان 150 طرح کشاورزی در این استان تا پایان نیمه نخست سال جاری پرداخت شده است.
تاج الدینی اظهار داشت: در مجموع 559 طرح کشاورزی با بیش از 2 هزار و 540 میلیارد ریال اعتبار در کمیته فنی این استان تصویب شد.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران 30 تا 50 هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.