اورنگ ایلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت مسمومیت این افراد مصرف مشروبات الکلی دست ساز بوده است.
وی افزود: این 9 نفر در بیمارستان های شهر های یاسوج و گچساران بستری شده اند.
ایلامی بیان کرد: از این تعداد 2 نفر دچار مرگ مغزی شده و بقیه هم دچار نارسایی های کلیوی و اختلالات بینایی شده اند.
وی به خانواده ها توصیه کرد که مصرف نکردن مشروبات الکلی بخصوص توسط جوانان را جدی بگیرند.
مرگ های ناشی از مصرف الکل در چند حالت اتفاق می افتد یکی از این حالت ها بروز مسمومیت در اثر غلظت بالای الکل در این دسته از نوشیدنی ها است که فرد را به کما برده و در نهایت منجر به مرگ وی می شود.
دسته ای دیگر در نتیجه مصرف به صورت همزمان با مواد مخدر یا داروهای شبه مخدر ایجاد می شود و دسته سوم مرگ در اثر مسمومیت با متانول است که بیشتر در مصرف مشروبات تقلبی دیده می شود.
غلظت الکل اتانول (الکل طبی )در خون هرچه بیشتر باشد مسمومیت با آن هم بیشتر است و در صورتی که همراه با الکل چوب (متانول )باشد منجر به کوری و در غلظت بالاتر منجر به مرگ خواهد شد .
در مشروباتی که به صورت دست ساز و در کارگاه های خانگی تولید می شود، ناخالصی هایی از متانول یا همان الکل چوب دیده می شود ضمن آنکه معمولا به این مشروبات داروهایی مانند ترامادول، دیازپام و متادون نیز اضافه می کنند که مصرف همزمان الکل با این داروها احتمال مرگ ناشی از مصرف الکل را بالا می برد.
در مصرف مشروبات الکلی دست ساز و مصرف مقادیر و غلظت بالا در کشور شاهد بالاترین مسمومیت های در مصرف الکل هستیم و سپس مصرف الکل به همراه مواد مخدر را می بینیم.
این روزها در کشور خبر های زیادی مبنی بر مسمومیت افراد و مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز شنیده می‌شود.
بر اساس گزارش ها در استان هرمزگان 151 نفر در اثر مصرف الکل مسموم و 14 نفر فوت شده اند.
پلیس هرمزگان3 نفر را به اتهام تولید و فروش این مشروبات دستگیر کرده و رییس این باند نیز از مدتی پیش در زندان است که از همانجا واردات الکل از تهران و تولید مشروب و توزیع آن توسط همدستانش را هدایت می کرده است.
مصرف مشروبات الکلی در شهرستان کرج 9 مسموم و یک فوتی هم بر جا گذاشته است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.