به گزارش ایرنا، علیرضا محجوب روز پنجشنبه در همایش دبیران خانه کارگر سراسر کشور در یاسوج اظهار داشت: از همان ابتدا هم اعلام کردیم که این قانون به هیچ وجه با شرایط موجود اقتصاد ایران امکان تحقق ندارد اما با اصرار و فشار، بر ملت تحمیل شد.
وی تصریح کرد: اصل این قانون که از ابتدا بر مبنای واقعی کردن قیمت ها گذاشته شده و نه پول پاشی و دادن یارانه نقدی از اساس غلط بوده است.
محجوب یادآور شد: امروزه همان کسانی که به این قانون اشتباه رای دادند ، قانون نوشتند و آن را بر دولت تحمیل کردند باید پاسخگوی وضع موجود باشند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس قانونی که نمایندگان مجلس در طرح هدفمندی یارانه ها تصویب کردند قیمت هر لیتر بنزین امروزه باید با احتساب دلار 12هزارتومانی به حدود 360 هزار ریال به فروش برسد.
وی قانون هدفمندی یارانه ها را مسیری انحرافی در نظام اقتصادی دانست و تاکید کرد: اقتصادی که به خوبی راه خود را طی می کرد به یکباره شوک بزرگی بر آن وارد کردیم و اکنون سیستم های آن را دچار اختلال، هرج و مرج و بی نظمی کردیم.
وی عنوان کرد: اقتصاد بر مبنای سرمایه داری در ایران واقعی نیست و به زیان افراد مستضعف، فقیر و طبقه کارگر است.
محجوب ابراز داشت: ایجاد فرمول های چندگانه در اقتصاد ایران ، طبقه کارگر و فقیر جامعه را به شدت زیر فشار قرار داده است.
وی یادآور شد: ایجاد بازارهای ثانویه و چندنرخی بودن را مجلس بر دولت تحمیل کرده است.
محجوب با بیان اینکه دبیران خانه کارگر در سراسر کشور و قشرهای مختلف کارگری باید با اشراف اطلاعاتی بیشتر در مقام یک کارشناس و با دید روشن نسبت به وضعیت موجود اظهار نظر کنند، تصریح کرد: امروزه تنهای کالایی که شامل افزایش قیمت نشده ، کار و حقوق کارگر است.
وی با بیان اینکه تحمل این وضع بسیار سخت و غیرعالانه است، از دولت و همه ارکان نظام خواست با تدبیر و توجه بیشتر به طبقه کارگر نسبت به افزایش حقوق آنها متناسب با افزایش نرخ تورم در کشور اقدام کنند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.