نویدالله عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه تولید زباله در کشور 800 گرم برای هر نفر و این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلو و 200 گرم است.
وی ادامه داد: هر شهروند استان کهگیلویه و بویراحمد 400 گرم بیشتر از دیگر هم‌وطنان زباله تولید می‌کنند که این نشانه استفاده نامناسب از امکانات، خدمات و کالاهای در اختیار مردم است.
عمادی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید زباله تر و تجزیه پذیر در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است.
وی تصریح کرد: 174 هزار و 87 تن زباله سالانه در 17 شهر این استان تولید می‌شود.
عمادی با بیان اینکه دفع زباله در شهرهای این استان به‌صورت نیمه بهداشتی است گفت: ایجاد کارخانه بازیافت زباله تنها راهکار حل این مشکل زیست محیطی است.
وی افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط ویژه‌ای است باید بازیافت و دفع بهداشتی زباله‌ها در اولویت قرار گیرد.
کارشناس امور شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد در استانداری گفت: 15 محل دفع زباله در این سطح این استان وجود دارد و متأسفانه در این جایگاه‌ها عملیات دفع زباله به‌صورت بهداشتی انجام نمی‌شود.
عمادی اظهار داشت: مسائل اقتصادی و بهداشتی، سطح فرهنگ عمومی، آداب و رسوم غذایی و نوع کاربری املاک از جمله دلایل تولید زباله در منطقه است.
وی به مردم استان توصیه کرد برای کاهش میزان تولید زباله و افزایش بهداشت به اندازه مصرف خریده کرده و از ظروف تجزیه پذیر استفاده کنند.
جمعیت این استان ا 713 هزار و 52 نفر می‌باشد که 397 هزار و 461 نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل 55.74 درصد ساکن شهرهاست.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.