احسان کوهکن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگر با بیش از یک میلیاردو 780 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات نفت راه اندازی شد.
وی بیان کرد: با استفاده از این سیستم می توان آخرین وضعیت جوی شامل درجه حرارت، رطوبت هوا، ریزش برف و باران، یخبندان جاده‌های کشور و مسیرهای بین شهری و پیش بینی وضعیت جوی کشور طی 24 تا 72 ساعت آینده را با استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی اداره کل هواشناسی از طریق یک دستگاه نمایشگر پخش کرد.
کوهکن گفت: همچنین این دستگاه میزان آلایندگی هوا، وضعیت جوی هوای استان و شهرستان را طی 24 ساعت آینده را پیش‌بینی و اعلام خواهد کرد.
رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: در صورت تامین 10 میلیارد ریال اعتبار دستگاه سنجش آلودگی تا پایان سالجاری در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.
کوهکن تصریح کرد: ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در حال حاضر بر اساس استاندارد های بین المللی 6 نوع آلاینده را به صورت روزانه اندازه گیری می کند که برخی از آنها شامل مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، دی اکسید نیتروژن، ازن و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.