سید علی لدنی نژاد روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کاهش بارندگی، تداوم خشکسالی و افت سفره های زیر زمینی آب در سالهای اخیر هشت شهر این استان با تنش آبی روبه رو شد که با طرح های اجرا شده هم اکنون چهار شهر از تنش آبی خارج شده است.
وی بیان کرد: برای رفع تنش آبی در شهر یاسوج هم اکنون طرح تصفیه خانه اضطراری با 160 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
لدنی نژاد با بیان اینکه فاز اول این طرح بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،گفت: با ساخت این طرح در فاز اول 200 لیتر در ثانیه و در فاز نهایی 300 لیتر آب در ثانیه از رودخانه بشار برداشت خواهد شد.
وی ابراز کرد: طرح آب‌رسانی به شهر مادوان و روستاهای حومه غربی یاسوج هم از رودخانه تنگ کبوتری با 120 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
لدنی نژاد افزود: دبی آب این طرح آب‌رسانی 200 لیتر در ثانیه است که در چند فاز با پیشرفت 20 تا 100 درصد در دست اجراست.
وی ادامه داد: همچنین برای رفع مشکل تنش آبی شهر باشت یک حلقه چاه به عمق 70 متر پس از آزمایش و اطمینان از سلامت کامل در باشت وارد مدار برداشت آب آشامیدنی این شهر شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع تنش آبی شهر دیشموک یک حلقه چاه بعد از رفع معارضات محلی حفر می شود.
وی اظهار داشت: یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای 250 طرح عمرانی در مناطق مختلف این استان اختصاصن یافته است.
لدنی نژاد افزود: در سال گذشته 850 میلیارد ریال به 200 طرح عمرانی این شرکت اختصاص یافت که این میزان اعتبار جذب شد.
میزان مصرف آب شرب شهری به ازای هر نفر در شبانه‌روز در این استان 170 تا 180 لیتر است ، این در حالی است که میانگین مصرف آب در کشور 120 تا 150 لیتر است.
مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد دارای 162 هزار مشترک آب و 44 هزار مشترک فاضلاب است.
/1662/2082
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.