در این سرمقاله آمده است :یکی از ویژگی های بارز اقتصاد در مقطع فعلی، ناتوانی در پیش بینی تورم، میزان بهره وری، وضعیت بازار ارز و سکه و سهام و... مهمتر از همه تعیین نرخ رشد است. حتی قوی ترین اقتصاددان ها هم نمی توانند وضعیت آینده را حدس بزنند. این امر دلایل متعددی دارد، اما اجازه دهید با ورود به حوزه سیاست خارجی، پنجره ای هر چند کوچک به رویتان بگشاییم.
در حال حاضر یک جنگ تمام عیار دیپلماسی بین ایران و آمریکا جاری است.
جنگی که در آن کاخ سفید، تمام ظرفیت ها و توان خود را به کارگرفته تا اقتصاد ما را بشکند. در این میان ترامپ به صورت غیرقانونی و با زیر پا نهادن قوانین و کنوانسیونها و مقاوله نامه ها و توافق های اخلاقی و علیرغم مخالفت شدید دنیا و حتی مخالفت جدی سیاستمداران و اقتصاددانان آمریکایی دارد کار خود را به پیش می برد.
تنها بازوانی که با ترامپ هماهنگ هستند، تندروهایی چون «بولتون» و کشورهایی چون اسرائیل و عربستان می باشد. یک بازی خطرناک و حساس که پایانش دو حالت بیشتر ندارد، یا اقتصاد ایران لطمه می خورد و یا موجودیت و تفکر ترامپ دچار تزلزل تاریخی خواهد شد. در واقع یک مسابقه مشخص بین ایران و آمریکا در جریان است که نتیجه آن می تواند وضعیت اقتصاد را رقم بزند.
بدون شک اگر ترامپ در این مسیر شکست بخورد، از صدای شکستن او در کاخ سفید، تمام حباب های ایجاد شده در اقتصاد کشورمان، از بین خواهد رفت و شاخص های اقتصادی بازگشتی فنروار به نقطه ی آرمانی خواهند داشت.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.