به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در دانشگاه علمی کاربردی کرمان افزود: باید برای تحقق این مهم حداقل 70درصد رشته های دانشگاهی به صورت مهارتی باشد و این در حالیست که هم اکنون تنها 22درصد رشته ها مهارتی است .
زاهدی با تاکید بر اینکه استادان دانشگاه های ما باید تغییر رویه دهند، اظهار داشت : آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی نباید صرفا براساس مقاله های چاپ شده بلکه باید ملاک کارآفرینی و کاربردی در آن لحاظ شود.
**مدرک گرایی کشور را تهدید می کند
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع مدرک گرایی در کشور یک خطر بزرگی است ،افزود: اغلب مدیران ما می خواهند عنوان دکتری را یدک بکشند و این درحالیست که هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست .
زاهدی گفت : بجای بها دادن به مدرک باید ملاک را آموزش های مهارتی در فلان رشته دانشگاهی بگذاریم .
**در شرایط فعلی وسعت نظری بیشتری باید داشته باشیم
وی همچنین با اشاره به استیضاح وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی گفت : اینکه فکر کنیم در کشور فرد لایق وجود ندارد ، درست نیست بلکه مدیران باید وسعت نظر بیتشری داشته باشند.
زاهدی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید در این شرایط در انتخاب نیروها نگاهمان را عوض کنیم اظهار داشت : یک مقداری باید شیشه های مات عینک برخی ها را درست کنیم تا فقط جلوی یک محدوده خاص را نبیند.
زاهدی همچنین در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که در شرایط حساس کنونی آیا سئوال از رییس جمهوری توسط برخی نمایندگان کار درستی بوده یا نه ؟ پاسخ داد:
سئوال از رییس جمهوری کاملا اقتصادی است نه سیاسی ، ضمن اینکه این امر موجب شفافیت و امیدواری مردم خواهد شد.
این نماینده مجلس گفت : الان مردم سردرگم هستند که در حوزه اقتصادی و حتی در حوزه امنیتی کشور قرار در آینده چه اتفاقی بیفتد.
وی گفت : لذا بالا بردن اعتماد عمومی کمک می کند که در شرایط کنونی مردم صبور و انقلابی بیشتر پای کار باشند.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.