به گزارش ایرنا ، محمد جعفری روز پنجشنبه بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه افزود: بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ در سازمان بیمه سلامت گفت: مردم می توانند از طریق تلفن ثابت و همراه با این سامانه که شبانه روزی است تماس برقرار کنند و پاسخگوی سئوالات، ابهامات، شکایات و انتقادات مردمی در حوزه سلامت باشند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: از طریق این سامانه می توان از وضعیت بیمه ای اطلاع یافت و همچنین اطلاعاتی از پزشکان یا موسسات تشخیصی درمان طرف قرارداد مطلع شد.
وی اظهار داشت: ارائه مشاوره بیمه ای و درمانی، چک کردن اعتبار دفترچه بیمه و اطلاع از نزدیک ترین مرکز بیمه ای برای تمدید دفترچه از جمله اقدامات این سامانه است.
جعفری با اشاره به اینکه ۹۵ درصد قیمت داروهای بیماران سخت درمان و خاص را نیز پوشش می دهیم اظهار داشت : ۷۰ درصد هزینه نسخه که در تعهدات بیمه بوده با افزایش قیمت دارو پرداخت خواهد شد که شامل افزایش قیمت ها نیز می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: پرداخت های بیمه سلامت طی سال جاری به بیمارستان ها بروز شده و ۷۰ درصد مبلغ بلافاصله بعد از تحویل اسناد بستری پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: سامانه 1666 فقط جایی برای ارائه انتقادات و پیشنهادت نیست بلکه محلی برای اطمینان بخشی به درست طی شدن مسیر درمان بیماران است.
جعفری با بیان اینکه نقش اصحاب رسانه در تبیین عملکرد واقعی نظام و دولت بسیار حیاتی است گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر 'کاری که برای مردم انجام می دهید را به مردم بگویید' بر جایگاه اطلاع رسانی تاکید دارد.
وی اظهار داشت: اصحاب رسانه مظلومانه و مقتدرانه کارکردهای مختلف نظام را به گوش مردم در داخل و خارج کشور می رسانند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.