علیرضا غلامشاهزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرد وغبار شدید امروز موجب مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی و تعطیلی ادارات این شهرستان شده است.
وی عنوان کرد: تشدید گرد و غبار در شهرستان ریگان موجب کندی عبور و مرور در محور ترانزیتی شهرستان ریگان به چابهار و استقرار تمامی نیروهای راهداری و پلیس راه در این محور شده است.
معاون فرماندار ریگان گفت: تشدید ریزگردها و گرد و غبار تاکنون 15 نفر از اهالی شهرستان ریگان را راهی مراکز درمانی کرده است.
وی افزود: گرد و غبار شدید راه ارتباطی پنج روستای شهرستان ریگان را مسدود کرده که تلاش نیروهای راهداری جهت بازگشایی این محورها ادامه دارد.
غلامشاهزاده بیان کرد: تمامی مراکز بهداشتی درمانی پلیس راه و هلال احمر شهرستان ریگان در حالت آماده باش قرار دارند.
**ریزگردها در ریگان به 1241 برابر حد مجاز رسید
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان نیز گفت: با سنجش پایش دستگاه گرد و غبار در این شهرستان و افزایش پی ام دستگاه به یکهزار و 241 برابر حد مجاز شرایط خطرناک اعلام شد.
حمزه ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشدید غلظت گرد و غبار ریگان را در وضعیت خطرناک قرار داده و موجب خانه نشین شدن اهالی این شهرستان شده است.
وی از شهروندان خواست تا فروکش کردن گرد و غبار در منازل مسکونی خود بمانند و شاهد مشکلات تنفسی مردم این شهرستان نباشیم.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ریگان تصریح کرد: گرد و غبار در مناطق 800متری چاه ملک و شیر آباد تشدید شده و کندی عبور و مرور در این شهرستان شده است.
ابراهیمی گفت: شهرستان ریگان پس از استان خوزستان دومین نقطه گرد و غبار خیز کشور و نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.
7442/7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.