به گزارش ایرنا، سید تقی نوربخش روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان عنبرآباد جنوب کرمان افزود: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و مطمئنا این جنگ بر سازمان تامین اجتماعی اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه سفر به جنوب کرمان با پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی محقق شد عنوان کرد: بسیار خرسندم در منطقه جنوب کرمان با تمدن و فرهنگی چند هزار ساله حضور پیدا کردم.
نوربخش ادامه داد: این ششمین سفری است که به استان کرمان دارم و یادم نمی رود مدیران استانی در نخستین سفری که داشتم، اعلام کردند که طی هشت سال هیچ مدیرعاملی به این استان سفر نکرده است.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی همه باید دست به دست هم داده و مشکلات مردم را برطرف کنیم زیرا ما مدیون این مردم هستیم و باید پیگیر رفع مشکلات آنها باشیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه مسئولان همواره باید بین مردم باشند گفت: نباید بین مردم و مسئولان فاصله بیفتند.
نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی 41 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که این افراد نیمی از جمعیت نفر کشور به شمار می روند و این سازمان به 6 میلیون نفر مستمری بگیر در کشور، مستمری پرداخت می کند.
وی عنوان کرد: تامین اجتماعی در سال جاری ماهیانه 6 هزار و 700 میلیارد تومان مستمری، بدون اتکای به نفت، پرداخت می کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با بیان اینکه جیرفت و عنبرآباد در شمار شهرهای بزرگ این استان به شمار می روند اظهار داشت: ظرفیت پوشش بیمه ای این 2 شهرستان به دلیل غیرصنعتی بودن زیاد نیست و ضریب پوشش بیمه ای کمی دارند.
نوربخش اضافه کرد: در این سفر قول می دهم یک شعبه تامین اجتماعی جدید در جیرفت احداث شود و از آنجا که تعداد بیمه شدگان 80 هزار نفر است شعبه تامین اجتماعی این شهرستان از درجه 2 به سطح یک ارتقا یابد.
وی بیان کرد: در زمینه امکانات درمانی بابت شرایط موجود، عذرخواهی می کنم و در این راستا با تعامل دانشگاه علوم پزشکی، چند پزشک متخصص دیگر در این منطقه فعال می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: مسئولان استانی و شهرستانی طی ماه آینده از امکانات موجود در این منطقه بازدید و یک طرح عملیاتی جامعی با کمک دانشگاه علوم پزشکی ارائه کنند تا یک مرکز درمانی برای تامین اجتماعی احداث یا خریداری شود.
نوربخش تصریح کرد: تعیین تکلیف خرید یا احداث مرکز درمانی جیرفت تا یک ماه آینده مشخص می شود.
وی همچنین به مشکلات شهرستان عنبرآباد اشاره و عنوان کرد: در این شهرستان، باید پرسنل درمانی افزایش یابد و طرح ارتقاء نمایندگی تامین اجتماعی به شعبه انجام شود.
سیدتقی نوربخش صبح امروز به همراه معاونان و مدیران استانی سازمان تامین اجتماعی به منظور بررسی امکانات درمانی این شهرستانها به جنوب کرمان سفر کرد.
جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان، یک سوم مساحت این استان را با جمعیت یک میلیون نفر به خود اختصاص داده است.
7429/7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.