محمدجواد فدایی در جلسه بررسی نحوه فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد استان کرمان اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما واحدهای غیرفعال و نیمه فعال است که از شهریورماه سال گذشته پیگیر این مسئله بودیم و در دی ماه سال 96 مقرر شد کمیته ای با مسوولیت اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه های ذیربط استان نسبت به شناسایی واحدهای معدنی غیرفعال و نیمه فعال اقدام کرده و برای حل مشکل آنها راهکار بدهد.

وی با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی طی سه سال با رفع مشکلات واحدها تصریح کرد: بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان نیمه فعال و غیرفعال هستند که فعال کردن این واحدها راحت تر و کم هزینه تر از واحد جدید بوده و برای اشتغال فوری بهتر است.

فدایی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با مدیران عامل چند بانک در تهران برای رفع موانع پرداخت تسهیلات به این واحدها بیان کرد: مشکل ما در استان است و طبق اعلام مدیران عامل این بانک ها، مدیران سرپرستی استان اختیارات را دارند و اگر کاری نمی کنند، خودشان نمی خواهند.

سرپرست استانداری کرمان در ادامه گفت: تلاش می کنیم واحدهای فعال، نیمه فعال یا غیرفعال نشوند و باید موضوعات دسته بندی و برای آنها راه حل پیدا کنیم.

 

46

در این جلسه مقرر شد واحدهایی که با بانک مشکل دارند مشخص و در شورای بانک های استان پیگیری شود، همچنین در زمینه کالاهای مصرفی شرکت های بزرگ مذاکره شود تا خریدها از داخل استان صورت بگیرد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 976792
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.