به گزارش ایرنا، علی رشیدی روز یکشنبه در همایش مدیران ادارات آب و فاضلاب روستایی در تالار منطقه ویژه اقتصادی سیرجان افزود: 20 حلقه چاه آب نیز در استان کرمان به طور کلی خشک، از مدار خارج و 20 حلقه چاه دیگر نیز کف شکنی شده است.
وی با تاکید بر اینکه تابستان سختی را در پیش رو داریم تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات تامین آب روستاها، راه حل مشکلات کم آبی در روستاها و همچنین بررسی کمیته های سازگاری با کم آبی و در عین حال مدیریت مصرف از اهداف همایش امروز آب در سیرجان است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز از اجرای 20 میلیارد تومان طرح و پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: با اتمام این طرح ها تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 10 خانوار نیز از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند.
شهباز حسن پور با تاکید بر مدیریت مصرف و صرفه جویی در استفاده از آب توسط عشایر و روستاییان گفت: با تلاش و پیش بینی ها و تمهیدات لازم توسط آبفای روستایی استان در حال حاضر هیچگونه مشکل کم آبی در سطح روستاها نداریم اما مصرف بی رویه آب و کمبود این ماده حیاتی بحران ساز می شود.
مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی سیرجان نیز گفت: تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته ایم و 53 روستای این شهرستان به طور کامل از آب آشامیدنی لازم برخوردار هستند و با اجرای طرح جدید آبرسانی با اعتبار 20 میلیارد توامان که تا پایان سال مالی 1398 به اتمام می رسد 17 روستای دیگر هم از نعمت آب سالم بهره مند می شوند.
بررسی کار کمیته های روستایی سازگاری با کم آبی و مقابله با روند خشکسالی در روستاهای استان کرمان از دیگر موارد و مسائل مورد بحث همایش یک روزه مدیران ادارات آب و فاضلاب روستایی شهرستانهای استان کرمان در سیرجان بود.
3029/7435
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.